رونمایی از موتور دریایی تمام ایرانی در آینده ای نزدیک/تقدیر رهبر انقلاب از کتاب «پس از بیست سال»

رونمایی از موتور دریایی تمام ایرانی در آینده ای نزدیک، تقدیر رهبری از کتاب «پس از بیست سال»، نیاز به ۱۰۰ میلیون دوز واکسن داریم، لزوم ایجاد سازوکار اداره اموال محکومان اقتصادی، حفظ سلامت دانش آموزان در اولویت برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، رونمایی از موتور دریایی تمام ایرانی در آینده ای نزدیک، تقدیر رهبری از کتاب «پس از بیست سال»، نیاز به ۱۰۰ میلیون دوز واکسن داریم، لزوم ایجاد سازوکار اداره اموال محکومان اقتصادی، حفظ سلامت دانش آموزان در اولویت از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در سه شنبه ۱۶ شهریور است.

 

محمد وحیدی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد امکان بازگشایی مدارس به صورت حضوری گفت: باید در رابطه با بحث بازگشایی مدارس به صورت حضوری با توجه به شراط کرونا تمام جوانب در نظر گرفته شود. نوع نگاهی که در سال گذشته نسبت به بازگشایی مدارس بود، مورد ایراد است. ما قانون همه یا هیچ را در مورد مدارس ایجاد کردیم یعنی گفتیم یا همه مدارس باز باشند و یا همه آنها تعطیل باشند و تاثیر منفی آن را الان مشاهده می کنیم.

 

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به هر حال ما در مناطق روستایی تعداد دانش آموزان مان اندک و محدود هستند. جمعیت برخی مدارس در این مناطق بین 30 تا 50 نفر در هر مدرسه ممکن است باشد که با توجه به اینکه مدارس شهرهای بزرگ و با جمعیت بالا ممکن است در هر کلاس 40 نفر باشد برای هر دو مدرسه یک نسخه پیچیدیم و گفتیم همه تعطیل باشند این در حالی است که ما می توانستیم رویکردمان نسبت به مدارس عشایری و یا کم جمعیت عوض کنیم که این مدارس به صورت حضوری باز باشند.

 

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات بعدازظهر امروز با حضور وزرای علوم، آموزش و پرورش و بهداشت بحث بازگشایی مدارس به صورت حضوری را مورد بررسی قرار می دهد. ما قطعا باید شرایط هر استان و شهرستان و همچنین جمع بندی نظرات ستاد ملی کرونا را مورد بررسی قرار دهیم البته تصمیم نهایی در مورد بازگشایی مدارس به صورت حضوری با ستاد ملی کرونا است.

 

وی ادامه داد: یکی از مسایلی که در مورد مدارس مطرح بود و تا حدودی نیز اجرایی شد، بحث واکسینه کردن اولیا و معلمان بود که با توجه به اینکه گفته می شود بچه ها در چرخه انتقال ویروس قرار می گیرند، این مهم مطرح و تا حدودی نیز اجرایی شد.

 

نیاز به ۱۰۰ میلیون دوز واکسن داریم

محسن فتحی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد واکسیناسیون عمومی گفت: ما برای اینکه 70 درصد جمعیت مان واکسینه شوند تا زنجیره انتقال ویروس کرونا قطع شود، نیاز به 100 میلیون دوز واکسن داریم که باید وارد کشور شود. قرار است تا چند روز آینده چهل میلیون دوز وارد شود و 60 میلیون دوز نیز باید اواخر مهر و اوایل آبان به کشور وارد شده باشند تا بتوانیم تا اواخر آبان جمعیت مورد نظر را واکسینه کنیم یعنی اینکه این جمعیت دوز دوم خود را تا پایان آبان گرفته باشند.

 

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی هایی که وزارت بهداشت به ما ابلاغ کرده است، قرار است جمعیت مورد نظر تا بهمن ماه واکسینه شوند. حدس ما این است که این برنامه ریزی منطبق بر واقعیت باشد، اگر این اتفاق بیفتد، زنجیره انتقال قطع می شود و جامعه ایمن خواهد شد.

 

وی در مورد واکسیناسیون دانش آموزان و دانشجویان گفت: قرار است تا چند روز آینده این واکسیناسیون شروع شود، اگر این احتمال بیفتد احتمال بازگشایی مدارس و دانشگاه ها به صورت حضوری از آبان ماه وجود دارد.

 


تاکید بر تغییر برخی قوانین به نفع زنان/ لزوم ایجاد سازوکار اداره اموال محکومان اقتصادی


اعضای هیأت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به‌ منظور تبادل نظر و هم‌اندیشی درباره تقویت همکاری این کمیسیون با دستگاه قضا و راه‌های کاهش مشکلات مردم و بهبود خدمات رسانی قضایی با حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای دیدار و گفتگو کردند.

رئیس قوه قضاییه در این دیدار، اعتماد مردم را از مهم‌ترین سرمایه‌های نظام مردمسالار دینی دانست و متذکر شد که اگر این سرمایه گرانبها و عظیم از دست برود، زیان بزرگی در پی خواهد داشت.

تلاش دشمن برای مخدوش کردن اعتماد مردم به نظام

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای با بیان این که جمهوری اسلامی نظامی برخاسته از متن و رأی مردم است و مشکلات بزرگ در کشور تاکنون با کمک مردم حل شده، تصریح کرد: امروز دشمن و بدخواهان تلاش می‌کنند اعتماد مردم به نظام و مسئولان را خدشه دار کنند.

وی حفظ سرمایه عمومی نظام را در گرو تکریم مردم و اعتماد به آن‌ها و مشارکت دادن آحاد ملت در تصمیم گیری‌ها و امور مختلف حکومتی و شنیدن حرف مردم و گام برداشتن برای حل مشکلات آن‌ها دانست و خاطر نشان کرد: یکی از وظایف بسیار مهم ما در این شرایط این است که کارآمدی نظام را به اثبات برسانیم و امید و اعتماد مردم را افزایش دهیم تا توطئه‌ها و نقشه‌های دشمن خنثی و نقش بر آب شود.

رئیس قوه قضاییه اظهار داشت: یکی از نهادهایی که بیشترین رابطه را با اقشار مختلف مردم دارد مجلس است و یک نماینده از آغاز تا آخرین روز خدمت با مردم حوزه انتخابیه خود و از طریق دیگر نمایندگان با همه مردم حتی در دورافتاده‌ترین شهرها و روستاها ارتباط دارد.

کمیسیون اجتماعی مجلس باید به محرومان توجه ویژه داشته باشد

محسنی اژه‌ای ادامه داد: کمیسیون اجتماعی مجلس با مهم‌ترین مسائل کشور و بخش قابل توجهی از مردم خصوصاً محرومان و مظلومان که ولی نعمتان اصلی انقلاب هستند و با کسانی که شاید گرفتاری بیشتری دارند، اما قدرت بیان و توان مالی برای پیگیری حقوقشان ندارند، ارتباط دارد و باید به آن‌ها توجه ویژه داشته باشد.

رئیس دستگاه قضا فرصت خدمت را بزرگ‌ترین نعمت خدا برای کارگزاران نظام دانست و گفت: امروز یک انسجام و همدلی بسیار خوبی برای خدمت رسانی به مردم بین قوا شکل گرفته که باید روز به روز بیشتر شود و هر چه در توان داریم خالصانه و بی‌منت به پای مردم بریزیم و آن‌ها را امیدوار کنیم.

هیچ معروفی بالاتر از گره‌گشایی از کار مردم نیست

محسنی اژه‌ای افزود: شاید هیچ معروفی بالاتر از گره‌گشایی از کار مردم و امیدبخشیدن به جامعه و هیچ منکری بدتر از این نباشد که حق کسی تضییع و به احدی ظلم شود و یا استقلال و آزادی‌های مشروع و امنیت و عزت مردم خدشه دار شود و اگر می‌خواهیم نهی از منکر کنیم باید مانع از چنین رفتارهایی شویم.

رئیس قوه قضاییه در ادامه سخنانش با اشاره به اظهارات یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس درباره حقوق زنان گفت: خداوند به زن کرامت بخشیده و زن را گرامی داشته و بزرگ‌ترین فضیلت یک زن و مادر این است که انسان از دامن زن به معراج می‌رود.

تأکید بر لزوم بازنگری و تغییر برخی قوانین و رفتارها به نفع زنان

 محسنی اژه‌ای با تأکید بر این که همه باید حامی حقوق و حافظ کرامت زنان باشند، بر لزوم بازنگری و تغییر برخی رویکردها، رفتارها و قوانین به نفع زنان و خانواده تأکید کرد و افزود: باید منزلت و عظمت زن و کمک به زن به‌عنوان یک انسان دارای شرافت و جایگاه والا، سرلوحه کار همه دستگاه‌ها قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: تربیت فرزند به نوع تربیت پدر و مادر و هم به جامعه گره خورده است، اما مسلماً رفتارهای مسئولانه یک مادر وظیفه شناس و آگاه به وظایف تربیتی بیشترین نقش را در شکل گیری شخصیت فرزند دارد.

 

تقدیر رهبر انقلاب از کتاب «پس از بیست سال»

رهبر انقلاب پس از مطالعه‌ رمان «پس از بیست سال» نوشته‌ «سلمان کدیور»، در پیامی شفاهی فرمودند: «سلام من را به نویسنده برسانید و به ایشان خداقوت و خسته نباشید بگویید و همچنین از نویسنده و ناشر کتاب تشکر کنید.»

ایشان با اشاره به قوت ادبی کتاب در قالب رمان، فرمودند: «پس از بیست سال، یک عاشقانه‌ جذاب تاریخی قوی است که واقعا یک رمان خیلی خوب از کار درآمده است.» کتاب «پس از بیست سال» اثری داستانی است که با مرور وقایع صدر اسلام و دوران حکومت امیرالمؤمنین علیه‌السلام، به زمینه‌های شکل‌گیری قیام عاشورا پرداخته است.

این رمان که تاکنون جوایز متعددی دریافت کرده است، از سوی انتشارات شهرستان ادب منتشر شده است.

پیش از این رمان «نامیرا» به نویسندگی «صادق کرمیار» نیز با موضوع قیام عاشورا از سوی رهبر انقلاب مورد تقدیر واقع شده بود.

 

توضیحات امیر ایرانی در مورد اعزام هفتاد و پنجمین ناوگروه اعزامی به اقیانوس اطلس/ رونمایی از موتور دریایی تمام ایرانی در آینده ای نزدیک

امیر دریادار شهرام ایرانی در نشست خبری با اصحاب رسانه در تشریح هفتاد و پنجمین ناوگروه اعزامی به اقیانوس اطلس با بیان اینکه با افتخار اعلام می کنم که بزرگترین اقدام اقتداری تاریخ دریایی ایران با اعزام ناوبندر مکران و ناوشکن سهند به اتمام رسید، گفت: این ماموریت خودباوری، اقتدار و بالندگی ایران را به نمایش گذاشت، زمانی که صحبت از ناوشکن سهند می شود یعنی نماد اوج خودباوری و بالندگی ایران در عرصه دریا و دریانوردی.

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه این ماموریت مهم و راهبردی پیام آور توانمندی و اقتدار ایران است، افزود: ما پیام آور صلح و دوستی هستیم، ایران هیچ گاه چشم طمع به دیگران نداشته است و خواهان صلح و دوستی با دیگران است.

 

وی  با اشاره به پیشرفت های کشور با توجه به تحریم ها و فشارهای بین المللی از سوی بیگانگان خاطرنشان کرد: اگرچه فشارها و تحریم ها همه جانبه اعمال شده است اما توانسته ایم با اتکا به توان داخلی تحریم ها را بی اثر کنیم. نیروی دریایی با اقتدار توانست در همان روزهای اول جنگ نیروی دریایی ارتش رژیم بعث را از کار بیندازد و با اسکورت بیش از 10 هزار کشتی شاهرگ اقتصادی کشور را حفظ کرد.

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه این اقتدار و توانمندی بعد از دفاع مقدس با بازسازی، نوسازی تجهیزات ادامه یافت، تصریح کرد: ما با فرمان فرماندهی کل قوا وارد ساخت ناو شدیم و جماران نتیجه این فرمان شد. بعد از آن به سرعت به سمت ساخت ناوشکن سهند و سبلان حرکت کردیم و وارد آب های اقیانوس هند و آزاد شدیم.

 

وی گفت: پس از این مرحله با عبور از تنگه جبل الطارق در آب های دوردست حاضر شدیم و با افتخار و اقتدار توانمندی فرزندان ایران اسلامی را نشان دادیم و منادی صلح و دوستی بودیم.

 

وی اظهار کرد: اقدامات نیروی دریایی ارتش در مقابله با دزدان دریایی همواره نشان از اقتدار و توانمندی این نیرو بوده است. ایران اسلامی امنیت را نه تنها به شاهرگ اقتصادی بلکه امنیت را برای همگان ایجاد کرده است.

 

وی با بیان اینکه ماموریت ها در آب های اقیانوس اطلس بسیار اهمیت دارد، گفت: عبور ناوگروه ارتش جمهوری اسلامی ایران در آب هایی که قدرت های استکباری در آنها حضور دارند و موفقیت در این ماموریت ها نشان از اقتدار و توانمندی جمهوری اسلامی ایران است.

 

وی گفت: امیدواریم بتوانیم با تلاش و مجاهدت های همرزمان مان در این نیرو راه شهدا را به بهترین شکل ممکن ادامه دهیم.

 

امیر ایرانی در مورد دستاوردهای نیروی دریایی توضیح داد: ما توانسته ایم به تجهیزات راهبردی دست یابیم و انشاءالله به زودی شاهد رونمایی از موتور دریایی تمام ایرانی هستیم.

کد خبر 1092020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha