خرید گندم در خراسان شمالی ۸۵ درصد کاهش یافت

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: خرید گندم امسال نسبت به پارسال ۸۵ درصد کاهش یافته است و به یقین امسال با کمبود گندم روبه رو هستیم.

«سیدجلال موسوی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بجنورد اظهارداشت: پارسال 131 هزار تُن گندم در استان خریداری شد که بر این اساس تا زمان فصل برداشت گندم در سال آتی باید دست کم 100 تُن از این محصول تامین و خریداری شود.

 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی افزود: برای جبران کمبود گندم در استان تاکنون 24 هزار تُن گندم وارداتی و نیز چهار تُن گندم از استان گلستان برای خراسان شمالی تامین شده که این روند ادامه دارد.

 

موسوی خاطرنشان کرد: امسال تنها 19 هزار و 213 تُن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است که نسبت به پارسال 85 درصد کاهش دارد.

 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی افزود: وجوه گندم های خریداری شده 96 میلیارد و 500 میلیون ریال است که تمام آن به حساب گندم کاران واریز شده است.

 

وی اظهارداشت: اکنون تمام مراکز خرید استان جز سیلوی بجنورد غیرفعال است البته در صورت وجود متقاضی برای عرضه گندم، این مراکز برای تحویل گرفتن محصول کشاورزان آمادگی دارد.

 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی اظهارداشت: خشکسالی سبب شد تا تولید گندم امسال به میزان قابل توجهی کاهش یابد و البته کیفیت آن هم نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

کد خبر 1092116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha