دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان از کمبود فضاهای آموزشی رنج می برد

رئیس دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بازگشت دانشجویان فارغ التحصیل به استان تبادلات فرهنگی و استفاده از ظرفیت های استانهای دیگر به دنبال دارد، گفت: دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان از کمبود فضاهای آموزشی رنج می برد.

«منصور نیک پناه» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت: تمام استخدامی های دردانشگاه فرهنگیان بومی هستند هیچ کدام از کنکوری ها از خارج استان نیستند و سهم خود استان است  البته به این مورد باید اشاره کرد که ما دو تا پردیس بیشتر نداریم؛ دو پردیسی که دارای قدمت هستند یعنی  ساختمان آموزشی رسالت ویژه خواهران با 54 سال ساخت و ساختمان آموزشی مطهری با 40 سال ساخت که فرسودگی دارند.

 

رئیس دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان ادامه داد: در آموزشگاه مطهری ظرفیت 850 دانشجو اسکان و در آموزشگاه رسالت 500 دانشجو مجوز اسکان داریم از آنجایی که8 هزار سهمیه داشتیم براساس تدبیر  و رایزنی های به عمل آمده  3 هزار دانشجو را در استانهای خراسان جنوبی، خراسان رضوی، کرمان و یزد جایابی کردیم که سهمیه را از دست ندهیم و حتی امسال فضای خالی دانشگاه فرهنگیان استان های شمالی را گرفته ایم اما سهمیه خودمان است که پس از اخذ مدرک به استان باز می گردند.

 

نیک پناه تصریح کرد: مراکز دانشگاه فرهنگیان را در شهرهای زابل، ایرانشهر و چابهار فعال کرده ایم و هر کدام بین 400تا 500 نفر دانشجو مشغول به تحصیل هستند که ورودی امسال آمار دانشجویان ما را در شهرستان ها افزایش می دهد.

 

وی افزود: اگر چه مراکز دانشگاه فرهنگیان در شهرستانها رسمیت ندارد اما فرصتی شده که ما سهمیه های خودمان را از دست ندهیم اگر جایی می شنویم که دانشجویان ما در دیگر استانها مشغول به تحصیل هستند به دلیل است که سهمیه از دست ما خارج نشود؛به خاطر اینکه ما جا نداشتیم جایابی کردیم و این دانشجویان پس از اخذ مدرک  به استان برای خدمت بازمی گردند.

 

رئیس دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان یادآور شد: تدریس این دانشجویان در دیگر استان های کشور و بازگشت آنها به سیستان و بلوچستان تبادلات فرهنگی و استفاده از ظرفیت های استانهای دیگر به دنبال دارد.

 

نیک پناه ادامه داد: سن استخدامی برای کنکوری های ما حداکثر 24 سال است اما برای ماده 28  سن استخدامی فرق می کند که در فرصت دیگر عرض خواهم کرد.

کد خبر 1092187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha