مرز شلمچه برای عبور زائران اربعین حسینی بسته است/ زائران اربعین به مرز شلمچه مراجعه نکنند

حیدری از بسته بودن مرز بین المللی شلمچه برای تردد زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: تردد زائران اربعین حسینی تنها از مرز هوایی امکان پذیر است، لذا زائران برای تردد به مرز شلمچه مراجعه نکنند.

«محمدحیدری» ظهر امروز (سه‌ شنبه ۱۶ شهریور) در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، از تعطیلی مرز بین المللی شلمچه برای تردد زائران اربعین حسنی خبر داد و اظهار کرد: پیرو دستور ستاد ملی مدیریت مبارزه با بیماری کرونا ویروس و همچنین اعلام کشور عراق، تردد زائران از طریق مرز زمینی شلمچه امکان‌پذیر نیست و هیچ مجوزی برای زیارت عتبات عالیات عراق در این مرز صادر نمی‌شود.

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر به حرکت پیاده روی برخی زائران به سمت مرز شلمچه نیز اشاره کرد و افزود: هموطنان با توجه به مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا نمی‌توانند وارد مرز شلمچه شوند.

 

وی با بیان اینکه تنها گروه‌ های هفت گانه اجازه تردد از مرز بین المللی شلمچه را دارند تصریح کرد :بیماران اتباع خارجی، گروه های دانشجویی، خدمات فنی و مهندسی کشور عراق، تجار و بازرگانان، مقامات سیاسی و افرادی که به قصد زیارت نمی‌آیند مجاز به تردد از این مرز هستند.

 

حیدری همچنین از تشدید نظارت بر ممنوعیت تردد در این مرز خبر داد و اضافه کرد: با توجه به روند افزایشی بیماران مبتلا به کرونا دلتا، نظارت بر ممنوعیت تردد زائران از سوی کشور ایران و عراق در این مرز تشدید شده است.

 

وی اضافه کرد: برابر قوانین عراق اگر فردی بدون روادید وارد خاک این کشور شود، تا سه سال زندانی دارد و این حکم برای همه اجرا می‌شود.

 

فرماندار ویژه خرمشهر به موافقت کشور عراق برای حضور اتباع ایرانی در اربعین حسینی اشاره کرد و یاد آور شد: کشور عراق امسال با ورود ۳۰ هزار زایر ایرانی تنها از طریق هوایی با شرایط خاص موافقت کرده است.

 

کد خبر 1092211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha