نوع مطالعه و ذائقه مردم تغییر کرده است

حجت الاسلام مطیعی با بیان اینکه نوع مطالعه و ذائقه مردم تغییر کرده است گفت: باید کارهای خلاقانه برای جذب مخاطبان به کتابخانه‌ها و توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی انجام شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛حجت الاسلام«مرتضی مطیعی» در نشست با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان در راستای برگزاری جشنواره کتاب‌خوانی رضوی کتاب را محور اصلی علم و دانش دانست و گفت: کتاب هیچ جایگزینی برای خود ندارد.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با اشاره به فعالیت شبکه‌های اجتماعی اظهارداشت: نوع مطالعه و ذائقه مردم تغییر کرده و باید برای جذب مخاطبان به کتابخانه‌ها و توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی کارهای خلاقانه انجام شود.

 

وی با تأکید بر اینکه کتاب باید در سبد خانواده‌ها قرار گیرید ادامه داد: انسان باید طوری با کتاب انس بگیرید که در هرروز مطالعه داشته باشد.

 

حجت الاسلام مطیعی با بیان اینکه باید علت مطالعه نکردن کتاب توسط افراد جامعه برای همه دغدغه شود اضافه کرد: این سؤال که چرا ما کتاب نمی‌خوانیم را از خود بپرسند.

 

امام جمعه سمنان با اشاره به این مطلب که برگزاری جشنواره کتاب‌خوانی رضوی می‌تواند در توسعه فرهنگ مطالعه مؤثر باشد اظهار داشت: باید فعالیت‌هایی انجام شود تا کودکان و نوجوانان به مطالعه علاقه‌مند شوند و از خواندن کتاب لذت ببرند.

 

 در ادامه« محمد طاهریان»، ضمن تبریک انتصاب نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان از سوی رهبر فرزانه انقلاب گفت: ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه از مهم‌ترین دغدغه‌های کتابداران و کارکنان اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان است و امروز مفتخریم اکه امام جمعه‌ای، نویسنده در میان خود داریم.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با اشاره به این مطلب که فعالیت‌های متنوع فرهنگی برای ترویج فرهنگ مطالعه توسط کتابداران انجام می‌شود بیان داشت: هم‌اکنون برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا کتابداران، فعالیت‌های فرهنگی خود را در بستر فضای مجازی متمرکز کرده اند.

 

وی توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و ترویج مکتب اهل‌بیت(ع) را از مهم‌ترین اهداف برگزاری جشنواره کتاب‌خوانی رضوی دانست وافزود: در سال گذشته قریب به ۳۲ هزار نفر از استان سمنان در جشنواره کتاب‌خوانی رضوی شرکت کردندو تمام تلاش خود را می‌کنیم تا این جشنواره هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی بهتر از گذشته برگزار شود.

 

طاهریان ضمن بیان مطالبی در خصوص برگزاری یازدهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در استان سمنان، خواستار همکاری بیشتر مردم و دستگاه‌های اجرایی برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این جشنواره در استان شد.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با اشاره به این مطلب که وی همچنین اظهارکرد: کارکنان دستگاه ‌های اجرایی که در یازدهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی شرکت کنند در صورت کسب حدنصاب نمرات ارزشیابی، گواهی آموزش ضمن خدمت دریافت خواهند کرد.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با اشاره به سرانه مطالعه در کشور و استان افزود: همه باید دست به دست هم دهیم تا سرانه مطالعه در جامعه افزایش یابد.

 

طاهریان همچنین  با اشاره به مشکلات کتابخانه‌های عمومی استان سمنان و این که کتابخانه‌های عمومی یک نهاد عمومی غیر دولتی است افزود: کمبود اعتبارات از مهم‌ترین مشکلات پیش رو است.

 

کد خبر 1092218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha