ربا موجب تهدید انسان و جامعه می شود

حجت الاسلام استوارمیمندی گفت: اقتصاد اسلامی تنها بانک داری نیست بلکه دارای شئون مختلفی است که نیاز داریم به یک علم مدون دارد و انسانی که لقمه حرام و شبهه ناک بخورد، حق را نمی شناسد و ربا موجب تهدید انسان و جامعه می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «محمد استوارمیمندی»، امروز (سه شنبه 16 شهریور) در سلسه نشست های تخصصی بانک داری اسلامی و «نه به ربا» با اشاره به دیدگاه و حساسیت مرحوم آیت الله «حائری» در مورد ربا گفت: بانکداری اسلامی یکی از شئون اقتصاد اسلامی است.

مدیر حوزه های علمیه فارس افزود: بر مبنای فلسفه حیات انسان از نگاه توحیدی، علوم انسانی ریل گذاری برای حرکت بشر در مسیر اصلی خودش است و اقتصاد با هدایت بشر ارتباط تنگاتنگی دارد.

وی اضافه کرد: اگر بخواهیم در حوزه اقتصادی کاری بنیانی کنیم نیاز به تدوین زیرساخت داریم زیرا حکومت اسلامی بدون نرم افزار و زیرساخت، قادر به اداره جامعه نخواهد بود.

مدیر حوزه های علمیه استان فارس تاکید کرد: عدم شکل گیری علوم انسان مدون در 40 سال گذشته قابل انتقاد است و نسل جوان همواره این مطالبه را از بزرگان دارد.

وی ادامه داد: وحدت حوزه و دانشگاه نباید حداقلی و در سطح کارهای روبنایی و ظاهری باشد بلکه باید منجر به تولید فلسفه دانش و بازتولید علم شود.

حجت الاسلام استوارمیمندی اضافه کرد: اقتصاد اسلامی تنها بانک داری نیست بلکه دارای شئون مختلفی است که بانک داری یکی از شاخه های آن است و نیاز داریم برای آن یک علم مدون شکل گیرد.

مدیر حوزه های علمیه استان فارس ادامه داد: آیت الله «حائری» معتقد بود خشکسالی ها و گرفتاری ها نتیجه پول ربا است و همواره مسئولان و مردم را نسبت به این پدیده منحوس هوشیار می کردند.

وی تصریح کرد: انسانی که لقمه حرام و شبهه ناک بخورد، حق را نمی شناسد و ربا موجب تهدید انسان و جامعه می شود.

کد خبر 1092227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha