طرح ساماندهی و پایش کانون های فرهنگی هنری مساجد کوهرنگ آغاز شد

طرح پایش و ساماندهی کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان کوهرنگ با هدف تقویت و پویایی هرچه بیشتر در اجرای برنامه ها و فعالیت های کانون ها آغاز شد.

«روح الله غیبی پور» در گفت ‌و‌ گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: طرح رصد و پایش کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان کوهرنگ به منظور پویایی هرچه بیشتر و پیگیری برای حضور حداکثری در رویداد ملی فهمای سال جاری آغاز شد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کوهرنگ ادامه داد: در این طرح بر هماهنگی بیشتر مدیران و رابطین کانون های فرهنگی هنری مساجد با ادارات فرهنگ و ارشاد تا پایان زمان اجرای رویداد ملی فهما تاکید می شود.

 

وی ابراز کرد: مدیران و رابطان کانون های فرهنگی هنری مساجد باید نسبت به بارگذاری فعالیت های کانون از هم اکنون در سامانه «بچه های مسجد» اقدام کنند.

 

غیبی پور در سامانه «بچه های مسجد» تاکنون طرح ملی «شنبه های کتاب مساجد»، طرح ملی «سه شنبه های تکریم»، سرود، نمایش، چند رسانه ای و ثبت اخبار فعالیت های کانون برای ثبت اقدامات فعال است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کوهرنگ گفت: هم اکنون ۲۹ کانون فرهنگی هنری در مساجد سطح شهرستان کوهرنگ فعالیت های فرهنگی، هنری، دینی و مذهبی را انجام می دهند.

 

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و تأثیر این بحران در جامعه، افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در حوزه خدمت‌رسانی مردم‌محور، آگاهی‌بخشی و کمک به شبکه بهداشت و درمان عملکرد مثبتی داشته‌اند از طرفی با حضور فعال در طرح مواسات و همدلی، اثربخشی خود را مثل گذشته نشان دادند.

 

غیبی پور مسجد را یک پایگاه رسانه‌ای قوی برای انتقال شعائر اسلامی دانست و با تأکید بر لزوم واکاوی نقش رسانه‌ای مساجد، اضافه کرد: کارکرد سیاسی و رسانه‌ای نیز از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین کارکردهای مساجد است چراکه مسجد به عنوان یک تریبون بزرگ می‌تواند نقش بصیرت‌افزایی به جامعه داشته باشد.

 

کد خبر 1092293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha