فعالیت ۱۱۰ روحانی مبلغ در روستاهای استان نقش مهمی در ترویج فرهنگ زکات داشته است

حجت الاسلام فتاحی با بیان اینکه توسعه و ترویج فرهنگ زکات نیازمند فرهنگ سازی و آشنایی اقشار مختلف مردم با احکام و برکات زکات است، گفت: ر حال حاضر ۱۱۰روحانی تبلیغی در مناطق روستایی استان به صورت ثابت در قالب طرح هجرت مستقر هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام در نشست شورای زکات استان ایلام اظهار کرد: در حال حاضر ۱۱۰روحانی تبلیغی در مناطق روستایی استان به صورت ثابت در قالب طرح هجرت مستقر هستند  که این امر نقش مهمی در راستای ترغیب و تشویق روستاییان عزیز استان به پرداخت زکات داشته است.

 

حجت الاسلام « محمد فتاحی» با بیان اینکه ۱۳۰ امام جماعت در سطح مساجد شهری فعالیت دارند، ابراز کرد: در مناسبت ها و برنامه های مذهبی نیز ۱۶۰روخانی از مناطق مختلف کشور به ویژه از استان قم به استان ایلام اعزام شده اند و در این راستا نیز ترویج فرهنگ زکات در دستور کار این عزیزان قرار گرفته است.

 

وی با بیان اینکه روحانیون  و شبکه تبلیغی استان یک ظرفیت گسترده در استان در مناطق مختلف برای ترویج فرهنگ زکات به شمار می رود، تصریح کرد: همچنین ۱۳۰کانال فضای مجازی  با همکاری قرارگاه رسانه ای تبلیغات اسلامی استان با همکاری موسسات قرآنی، هیئت های مذهبی ومداحان در استان فعالیت دارند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام یادآور شد: از اصحاب فرهنگ و رسانه استان برای تولید محتوای لازم در این کانال ها در شبکه های اجتماعی دعوت می شود و می توان از این ظرفیت در راستای تولید و اجرای برنامه های فاخر رسانه ای در فضای مجازی استفاده کرد و اطلاع رسانی لازم در زمینه زکات انجام شود.

 

وی با تاکید بر ترغیب و تشویق چهره های فرهنگی و رسانه ای فعال در حوزه زکات، گفت: این امر موجب تولید محتواهای ارزشمند در زمینه  توسعه و ترویج فرهنگ زکات و ترغیب مودیان به پرداخت زکات خواهد شد.

 

کد خبر 1092300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha