محرم و صفربهترین ماه برای آگاه سازی جوانان است

حجت الاسلام احمدی ، گفت: ماه محرم و صفر بهترین زمان و ظرفیت برای آگاه سازی جوانان از مسائل روز وآشنایی با آموزه های دینی است.

حجت الاسلام یوسف احمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: با توجه بر اینکه هر تجربه ی در تاریخ اگر استفاده شود  خیلی از مشکلات رو از سر راه بر می دارد  و از کودکان گرفته  تا کهنسالان می‌توانند یک خوشه از کربلا را بردارند .

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه افزود:  باید فرهنگ کربلا را در جامعه نهادینه و به مقاصدی که  برای اسلام و انقلاب تعریف شده است  دست یابیم.

 

وی خاطر نشان کرد: عزاداری یک شور همراه با شعور است  اگر این شور همراه با شعور را با هم یاد بگیریم انسان ساز می شود و ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) بهترین فرصت برای آشنایی با معارف الهی و فرهنگ عاشورایی و ترویج آن در بین نسل جوان است.

 

حجت الاسلام احمدی تصریح کرد: امروزه دشمنان اسلام برنامه ریزی و سرمایه گذاری کرده اند تا به انقلاب اسلامی ضربه بزنند که باید روحانیون برای تبلیغ دین و اندیشه های دینی و افشا و خنثی سازی توطئه های دشمنان اسلام تلاش کنند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه در خصوص نقش آثار تربیتی و اجتماعی عزاداری های محرم و صفر برای جوانان گفت :حضور جوانان در مساجد و هیأت‌های مذهبی همچون ایام محرم و صفر باعث می‌شود تا از پدیده‌های ناهنجار اجتماعی که مغایر با اصول اسلامی و اخلاقی است، دوری کنند وتقویت باورهای مذهبی نوجوانان و جوانان و بهره‌گیری از این ماه ها می‌تواند در شکل‌گیری رفتار افراد و داشتن محیط اجتماعی سالم‌تر و گسترش فضایی سالم در جامعه مؤثر باشد.

کد خبر 1092356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha