آغاز به کار یازدهمین سوگواره عاشورائیان دزفول

یازدهمین سوگواره عاشوراییان دزفول با هدف تعزیه و احیای آیینهای قدیم دزفول در محرم آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «محمد یاقدوس» شب گذشته در آیین افتتاح سوگواره عاشورائیان دزفول، در جمع خبرنگاران، هدف از برگزاری این سوگواره را تعزیه و احیای آیین‌های قدیم دزفول در محرم دانست و اظهار کرد: در این سوگواره ۲ گروه هنری از دزفول و ۲ گروه هنری از شوش برنامه دارند، بدین صورت که هر شب یک تعزیه توسط هنرمندان شوش و دزفول به مدت هفت شب تا ۲۲ شهریور اجرا می شود.

 

مدیر کانون بسیج هنرمندان دزفول افزود: تعزیه حضرت قاسم (ع) در شب اول با مراسم سنج و دمام، تعزیه متوکل عباسی همراه با مراسم چوب زنی دزفول در شب دوم و تعزیه کاخ شام همراه با مراسم سنج و دمام در شب سوم برگزار خواهد شد.

 

وی تعزیه امام همراه با علم یراق در شب چهارم و تعزیه حضرت عباس (ع) همراه با علم رقصانی در شب پنجم را از دیگر برنامه های این سوگواره عنوان کرد و ادامه داد: این سوگواره با تعزیه حضرت علی اکبر (ع) پایان خواهد یافت و پس از ماه صفر از گروه‌های هنری قدردانی خواهد شد.

 

یاقدوس تصریح کرد: دزفول جزء نخستین شهرهایی است که تعزیه خوانی را آغاز کرده و این برنامه با همکاری کانون بسیج هنرمندان، شهرداری، گروه های نمایشی سنتی و آیینی و ارشاد دزفول برگزار شده تا در احیای فرهنگ های عاشوزایی و آیین های سنتی دزفول موثر باشد.

 

کد خبر 1092361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha