حضور ایران در دریا‌ها عامل ایجاد امنیت برای همگان است

امیردریادار ایرانی حضور ایران در دریا‌ها را عامل ایجاد امنیت برای همگان عنوان و تصریح کرد: توان رزمی با موفقیت در دریا‌ها ارتقا می‌یابد و برای دریانوردان ایرانی که در عرصه دریا به تجارت مشغول هستند، نقطه اتکا است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش شب گذشته (سه شنبه ۱۶ شهریور) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما با بیان اینکه ناوشکن تمام ایرانی سهند و ناوبندر مکران توانستند آب‌های بین المللی و آب‌های دور دست و محیط خشن اقیانوس وحشی جهان (اطلس) را با موفقیت طی کنند، گفت: ناوگروه ۷۵ متشکل از ناوبندر مکران و ناوشکن سهند وارد آب‌های سرزمینی شدند و طی چند روز آینده پهلو خواهند گرفت.

 


وی با بیان اینکه این ناوگروه بیش از ۴ ماه در این ماموریت موفق بوده است، گفت:‌ناوشکن تمام ایرانی سهند و ناوبندر مکران بیش از ۴۵ هزار کیلومتر مسیر را در اقیانوس‌ها و دریا‌ها طی کرده اند. این ناو گروه از اقیانوس هند، اطلس جنوبی و شمالی عبور کرده است.

 


فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه ماموریت ناوگروه هفتاد و پنجم نشان داد نیروی دریایی ارتش در اوج خودباوری و توانمندی به سر می‌برد و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را در عرصه جهانی به دنیا نشان می‌دهد، افزود: ناوشکن سهند با علم، دانش، صنعت و تکنولوژی داخلی ساخته شده است و از نسل ناوشکن جماران است و تجهیزات آن به روز شده است و هیچکس فکر نمی‌کرد مسافتی‌های طولانی را بتواند طی کند.

 

وی پیام ناو گروه ایرانی به کشور‌هایی که از مرز آن‌ها عبور کردند را "ما می‌توانیم" عنوان و خاطرنشان کرد: گرچه در تحریم و یا تهدید باشیم؛ با خودباوری و روحیه جهادی و انقلابی می‌توانیم هر ماموریتی را در هرجای دنیا به فرمان فرمانده معظم کل قوا انجام دهیم.

 


امیردریادار ایرانی در ادامه حضور ایران در دریا‌ها را عامل ایجاد امنیت برای همگان عنوان و تصریح کرد: توان رزمی با موفقیت در دریا‌ها ارتقا می‌یابد و برای دریانوردان ایرانی که در عرصه دریا به تجارت مشغول هستند، نقطه اتکا است.

کد خبر 1092367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha