حضور ایران در دریا‌ها عامل ایجاد امنیت برای همگان/قیام ۱۷ شهریور ذات پلید رژیم ستمشاهی را به نمایش گذاشت

قیام ۱۷ شهریور ذات رژیم ستمشاهی را به نمایش گذاشت، درخواست توانگر از سه وزیر برای واکسیناسیون کارگران، حضور ایران در دریا‌ها عامل ایجاد امنیت برای همگان، هیچ‌کس نمی‌تواندخواستار توقف فعالیت‌های هسته‌ای ایران شود برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، قیام ۱۷ شهریور ذات  رژیم ستمشاهی را به نمایش گذاشت، درخواست توانگر از سه وزیر برای واکسیناسیون کارگران، حضور ایران در دریا‌ها عامل ایجاد امنیت برای همگان، هیچ‌کس نمی‌تواندخواستار توقف فعالیت‌های هسته‌ای ایران شود از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در چهارشنبه 17 شهریور است.

 

محمود عباس زاده مشکینی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد امکان برگزاری مراسم پیاده روی اربعین امسال گفت: در بحث زیارت اربعین که میلیون ها نفر از ایران و سایر کشورها و خود عراق در آن شرکت می کنند و مراسم پیاده روی دارند و حرکت، حرکت تاریخی و نقطه عطفی در جهان اسلام است، باید بگوییم که در دو سال گذشته تحت تاثیر ویروس منحوس کرونا قرار گرفته است.

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با یان اینکه سلامتی مردم باید اولویت ما در برگزاری مراسم و برنامه ای باشد، اظهار داشت: باید ابتدا تکلیف این مسئله با موضوع کرونا مشخص شود و ببینیم تا آن موقع آیا بیماری کرونا فروکش می کند یا نه. اگر سلامت عموم مردم تامین و تضمین نشود، طبیعتا تعداد محدودی می توانند در مراسم پیاده روی اربعین در کشور عراق شرکت کنند.

 

وی ادامه داد: البته باید توجه داشت که سال گذشته که این مراسم تحت تاثیر ویروس کرونا بود در داخل کشور و با تعداد جمعیت محدود این مراسم برگزار شد. باید این گونه باشد.

 

عباس زاده مشکینی بیان کرد: ما در حال حاضر نمی توانیم در کشور خودمان تضمین بدهیم و بگوییم که وضعیت کرونا تا مراسم اربعین چگونه است. قطعا کشور عراق نیز نمی تواند تضمینی برای حفظ سلامتی زائران ما بدهد.

 

قیام ۱۷ شهریور ذات پلید رژیم ستمشاهی را به نمایش گذاشت

محمد باقر قالیباف در ابتدای جلسه علنی امروز چهارشنبه 17 شهریور گفت: امروز سالروز گرامیداشت قیام خونین مردم تهران در 17 شهریور ماه 1357 است، قیامی که در یک برهه حساس و خاص از انقلاب توانست ذات پلید رژیم ستمشاهی را به نمایش بگذارد.

 

رییس مجلس شورای اسلامی برای شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای 17 شهریور علو درجات از خداوند منان خواست.

 

درخواست توانگر از سه وزیر برای واکسیناسیون کارگران و کارکنان بنگاه‌های اقتصادی

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در نامه ای به وزرای بهداشت، اقتصاد و تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستارواکسیناسیون کارگران و کارکنان شاغل در کارگاه ها و بنگاه های اقتصادی با بیش از ۵۰ نفر شد تا با این اقدام از جان و شغل نیروی کار ایرانی صیانت شود.

متن نامه مجتبی توانگر به بهرام عین اللهی، احسان خاندوزی و حجت الله عبدالملکی وزرای بهداشت و درمان، اقتصاد و تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شرح زیر است:

«با سلام و احترام

با توجه به اینکه واکسیناسیون بیماری کرونا در حال حاضر در کشورمان بر اساس در اولویت قرار گرفتن گروه‌های پر خطر و همچنین رعایت نوبت‌بندی سنی جامعه هدف تا سطح سنی مناسبی پیش رفته و تمامی افراد بالای ۴۵ سال کشور در صورت تمایل امکان واکسیناسیون را دارا می‌باشند، به نظر می‌رسد یکی از اولویت‌هایی که می‌تواند در این زمان در نظر گرفته شود، شاغل بودن در مجموعه‌ها و مشاغلی است که افراد از مواجهه با ارباب رجوع و یا سایر همکاران خود ناگزیر بوده و امکان فاصله‌گذاری فیزیکی گسترده در این مشاغل کمتر فراهم است.

این اقدام باعث می شود تا امکان دایر بودن مشاغل مختلف بیشتر فراهم شود و زیان‌ها و بیکاری‌های به وجود آمده به خاطر جلوگیری از شیوع بیماری کرونا به حداقل ممکن کاهش یابد.

همچنین با در نظر گرفتن این واقعیت که یکی از عوامل مهم انتقال این بیماری به درون خانواده‌ها و در نتیجه ابتلای افراد مسن و دارای بیماری‌های زمینه‌ای، انتقال از طریق افراد شاغل خانواده -که مجبور به حضور در اماکن عمومی و محیط‌های کاری هستند- می باشد، واکسیناسیون هر چه سریع‌تر این قشر از جامعه می‌تواند کمک شایانی به جلوگیری از شیوع بیماری کرونا کند.

نامه پیوست مربوط به یکی از بنگاه‌های اقتصادی فعال در شرایط فعلی است که طبعا این شرکت استثنا نبوده و بسیاری از کسب و کارها و کارگاه‌های تولیدی و خدماتی، به دلیل نگرانی از شیوع کرونا در میان کارکنان خود مجبور به تعدیل نیرو شده‌اند و این تعدیل نیرو، این مجموعه‌ها را در شرایط بد اقتصادی به ورطه زیان‌دهی و یا ورشکستگی کشانده و هم موجب افزایش بی‌کاری و هم کاهش فعالیت اقتصادی در کشور گردیده است.

از این رو پیشنهاد می‌شود هر چه سریعتر در وهله اول امکان واکسیناسیون کارکنان برای تمامی کارگاه ها و بنگاه های اقتصادی که کارکنان آن‌ها بیش از ۵۰ نفر می‌باشد فراهم شده و در مرحله‌های بعدی واکسیناسیون تمامی نیروی کار کشور مورد توجه ویژه قرار گیرد.

پیشاپیش از زحمات شما و همکاران شما کمال تشکر را دارم.»

 

هیچ‌کس نمی‌تواند خواستار توقف فعالیت‌های هسته‌ای ایران شود

کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین و همچنین نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امشب (سه‌شنبه) ۱۶ شهریور ماه، در واکنش به انتشار گزارشات برجامی و پادمانی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گفت: تمامی فعالیت‌های هسته‌ای ایران، از جمله غنی سازی در سطوح مختلف و تولید فلز اورانیوم، در چارچوب حقوق هسته‌ای ایران تحت معاهده عدم اشاعه صورت می‌گیرد و کاملاً هم راستا با تعهدات پادمانی ایران انجام می‌شود.

 

وی افزود: از آنجا که سایر طرف‌ها به تعهدات خود تحت توافق هسته‌ای (برجام) در حوزه رفع تحریم عمل نکردند و سیاست اعمال تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه آمریکا نیز ادامه دارد، هیچکس نمی‌تواند توقف این فعالیت‌ها را در چارچوب این توافق از ایران طلب کند.

 

نماینده دائم کشورمان در همین زمینه، از اقدام مدیرکل در گزارش موضوع مربوط به ثبت داده‌های فراتر از پادمان انتقاد کرد و گفت: این اقدام فقط برای سه ماه با آژانس تفاهم شده بود و مبنای آن نیز کاملاً سیاسی بوده است، موضوعی که نه حقی برای آژانس ایجاد می‌کند و نه تکلیفی برای ایران.

 

غریب آبادی درخصوص گزارش مدیرکل آژانس در خصوص چند موضوع باقی مانده پادمانی نیز گفت: صرفاً چهار موضوع پادمانی بین ایران و آژانس وجود دارد که مربوط به حدود دو دهه قبل است و ایران تاکنون، تعاملات مناسب و سازنده‌ای را در خصوص آن‌ها با آژانس، با هدف حل و فصل این موضوعات، به عمل آورده است.

 

وی از اینکه آژانس با وجود بازرسی‌های گسترده از تأسیسات هسته‌ای ایران که افزون بر یک پنجم تمام بازرسی‌های آژانس در سطح جهانی می‌شود و هیچ مشکل پادمانی نیز در فعالیت‌ها و تعهدات جاری هسته‌ای وجود ندارد، تحت فشار برخی اعضای خاص خود درصدد بزرگ نمایی این موضوعات است، انتقاد کرد و گفت: آژانس باید استقلال، بی‌طرفی و حرفه‌ای گری خود را حفظ کند و اعضای آژانس نیز باید از اعمال فشار بر آژانس و تلاش برای استفاده ابزاری از آن در جهت مقاصد سیاسی خود، به طور جدی پرهیز کنند.

 

غریب آبادی همچنین فوریت این موضوعات را، آنگونه که مدیرکل در گزارش خود اشاره کرده است، رد کرد و گفت: نگرانی جدی، وجود سلاح‌های هسته‌ای رژیم صهیونیستی اسرائیل، خرابکاری تروریستی در تأسیسات هسته‌ای صلح آمیز و ترور دانشمندان هسته‌ای است که متاسفانه آژانس تاکنون به خود این جسارت را نداده است که در خصوص این مسائل، موضع‌گیری کند.

 

هیچ کس نمی داند چه میزان کالا در گمرک رسوب شده است

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر، نائب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شب گذشته (سه شنبه ۱۶ شهریور) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره کالا‌های رسوب شده در گمرک کشور با بیان اینکه افرادی که متولی کار هستند نسبت به اینکه چه کالا‌هایی وارد یا خارج شده و چه کالا‌هایی در انبار‌ها وجود دارد پاسخی ندارند، گفت: یعنی یک سامانه‌ای که در آنجا ثبت شده باشد وجود ندارد هیچ کس در این عالم نمی‌داند چه میزان کالا در گمرک رسوب شده است.

 


وی با بیان اینکه باید سامانه‌ای داشته باشیم که نشان دهد چه کالایی وارد و چه کالایی خارج می‌شود، گفت: ما باید مسئولیت کالا از زمانی که ثبت سفارش می‌شود تا زمانیکه این کالا وارد کشور می‌شود و در انبار می‌ماند و چه مسیر را طی می‌کند و در نهایت مصرف کننده که این کالا‌ها به دست آن‌ها می‌رسد را باید تعقیب کنیم.

 


حجت الاسلام پژمانفر با ابراز تاسف نسبت به اینکه علیرغم اینکه دنیا این تجربه را دارد و ما در این موضوع مصوبات قانونی داریم، ولی کسی پاسخگو نیست، افزود: مهمترین مسئله در این موضوع تعارض منافع است و عدم هماهنگی بین دستگاه‌ها که بخشی از آن خواسته یا ناخواسته است در این موضوع منجر چنین اتفاق‌هایی شده است. در این موضوع ما زمینه سازی کردیم یعنی اعلام کردیم مثلاً سازمان بنادر، گمرک وانبار‌ها مستقل هستند و بعد از اینکه کالا از گمرک خارج می‌شود دیگر قابل رصد نیست که این عدم نظارت و سامانه در این موضوع منجر به بروز چنین شرایطی شده است. یکی از مسائل اساسی هم اخذ مجوز‌های متعدد در این موضوع است که با رسوب کالا مرتبط است.

 

 

نائب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ضعف در این جاست که یک نفر خیلی توضیح می دهد و مسأله حل نمی شود و این چندگانگی در ارائه حل مسأله؛ قابل دفاع نیست، افزود: در حال حاضر بسته ای از کوتاهی ها صورت می گیرد که یک بخش آن در گمرک، سازمان غذا و دارو، سازمان بنادر، انبارها و داروخانه ها انجام می شود و نتیجه این می شود که هم ارز 4200 تومانی را پرداخت کردیم و هم مردم به نیاز دارویی نمی رسند.

 

حضور ایران در دریا‌ها عامل ایجاد امنیت برای همگان است

امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش شب گذشته (سه شنبه ۱۶ شهریور) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما با بیان اینکه ناوشکن تمام ایرانی سهند و ناوبندر مکران توانستند آب‌های بین المللی و آب‌های دور دست و محیط خشن اقیانوس وحشی جهان (اطلس) را با موفقیت طی کنند، گفت: ناوگروه ۷۵ متشکل از ناوبندر مکران و ناوشکن سهند وارد آب‌های سرزمینی شدند و طی چند روز آینده پهلو خواهند گرفت.

 


وی با بیان اینکه این ناوگروه بیش از ۴ ماه در این ماموریت موفق بوده است، گفت:‌ناوشکن تمام ایرانی سهند و ناوبندر مکران بیش از ۴۵ هزار کیلومتر مسیر را در اقیانوس‌ها و دریا‌ها طی کرده اند. این ناو گروه از اقیانوس هند، اطلس جنوبی و شمالی عبور کرده است.

 


فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه ماموریت ناوگروه هفتاد و پنجم نشان داد نیروی دریایی ارتش در اوج خودباوری و توانمندی به سر می‌برد و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را در عرصه جهانی به دنیا نشان می‌دهد، افزود: ناوشکن سهند با علم، دانش، صنعت و تکنولوژی داخلی ساخته شده است و از نسل ناوشکن جماران است و تجهیزات آن به روز شده است و هیچکس فکر نمی‌کرد مسافتی‌های طولانی را بتواند طی کند.

 

وی پیام ناو گروه ایرانی به کشور‌هایی که از مرز آن‌ها عبور کردند را "ما می‌توانیم" عنوان و خاطرنشان کرد: گرچه در تحریم و یا تهدید باشیم؛ با خودباوری و روحیه جهادی و انقلابی می‌توانیم هر ماموریتی را در هرجای دنیا به فرمان فرمانده معظم کل قوا انجام دهیم.

 


امیردریادار ایرانی در ادامه حضور ایران در دریا‌ها را عامل ایجاد امنیت برای همگان عنوان و تصریح کرد: توان رزمی با موفقیت در دریا‌ها ارتقا می‌یابد و برای دریانوردان ایرانی که در عرصه دریا به تجارت مشغول هستند، نقطه اتکا است.

 

کد خبر 1092377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha