درهای مسجد ابراهیمی بسته شد/ حمله شهرک نشینان به مسجدالاقصی

مقامات صهیونیستی درهای مسجد ابراهیمی را به بهانه اعیاد یهودی بستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «الیوم السابع»، شیخ حفظی ابوسنینه، مدیر حرم ایراهیمی گفت: مقامات صهیونیستی به بهانه اعیاد یهودی درهای مسجد ابراهیمی را تا ساعت ده شب روز سه شنبه (16 شهریور ماه)  بستند.

 

احمد سعید تمیمی، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش گفت: بستن درهای مسجد ابراهیمی تجاوز آشکار به احساسات مسلمانان است و هتک حرمت به آزادی عبادی است.

 

وی افزود: بستن درهای مسجد ابراهیمی هتک حرمت به قوانین حقوق بشری و توافقنامه های بین المللی است.

 

وزارت امور خارجه فلسطین در بیانیه ای هتک حرمت رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

 

در این بیانیه آمده است: مقامات صهیونیستی مسئول این اقدامات نژادپرستانه در فلسطین هستند و ما از جامعه بین الملل و شورای امنیت می خواهیم به مسئولیت قانونی و اخلاقی خود در برابر رنج ملت فلسطین عمل کند.

 

این وزارتخانه در بیانیه خود آورده است: یک شهروند فلسطینی زندگی و خانه و اماکن عبادی اش از سوی صهیونیست ها به طور مستمر مورد هدف قرار می گیرد و باید در قبال آنان کاری کرد.

 

همچنین جمعی از شهرک ‌نشینان صبح روز سه‌ شنبه، ۱۶ شهریور ماه  تحت حفاظت نیروهای اسرائیلی به مسجدالاقصی یورش برده و این مکان شریف را مورد هتک حرمت قرار دادند.

 

اداره اوقاف اسلامی شهر قدس اعلام کرد: حدود ۱۳۱ نفر از شهرک ‌نشینان از سمت باب‌ المغاربه تحت نظارت نظامیان صهیونیستی وارد مسجدالاقصی شده و اقدام به گشت ‌زنی در صحن مسجد کردند که با خشم و اعتراض نمازگزاران مسلمان روبه ‌رو شدند.

کد خبر 1092401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha