هدف از انجام کارهای خیریه، توانمندسازی مددجویان جهت بهبود کیفیت زندگی و استقلال و خودکفایی آنها است

شکری با تشریح اقدامات و عملکرد موسسه خیریه آبشار عاطفه‌ها اندیمشک گفت: هدف از انجام کارهای خیریه، توانمندسازی مددجویان جهت بهبود کیفیت زندگی و استقلال و خودکفایی آنها است تا بتوانند به طور شرافتمندانه‌ای به زندگی خود ادامه دهند.

«زهرا شکری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، با بیان اينکه موسسه خیریه آبشار عاطفه‌ها اندیمشک در سال ۱۳۹۱ به منظور اعتلای سیره عملی حضرت امیرالمومنین (ع) تاسیس شد اظهار کرد: ️حمایت از خانواده‌های ایتام، ️سادات، ️افراد بی‌سرپرست و ️بیماران صعب‌العلاج، اهدای کمک جهیزیه سالانه در سه مرحله، فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی، ️برگزاری مراسمات مناسبتی و اردوهای مذهبی فرهنگی، حضور در مراسمات انقلابی، سرکشی از خانوارهای بی‌بضاعت و پیگیری امورات آنها، ️برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های مشاوره برای نوعروسان و سایر مهرجویان، ️تحت پوشش قرار دادن ۴۰۰ دانش‌آموز بی‌بضاعت و اهدای کمک تحصیلی و لوازم‌التحریر به آنها و ️دریافت کفاره، فطریه، زکات، نذورات و ادای نماز و روزه برای اموات، از جمله اقدامات این موسسه از زمان تاسیس تا کنون بوده‌اند.

 

مسئول موسسه خیریه آبشار عاطفه‌ها اندیمشک از رسیدگی و کمک‌رسانی به بیش از یک‌هزار پرونده خبر داد و افزود: در حال حاضر ۴۰۸ پرونده فعال موجود است که ماهانه به این خانوارها خدماتی همچون توزیع خوراک و پوشاک و پرداخت کمک هزینه اجاره منزل و درمان ارائه می‌شود.

 

وی کمک‌رسانی به سیل‌زدگان استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان را از دیگر اقدامات موسسه خیریه آبشار عاطفه‌ها اندیمشک در سال‌های اخیر برشمرد و اذعان کرد: این موسسه پیش از شیوع بیماری کرونا، هر ساله با کمک‌های خیرین، موکب پذیرایی از زائران پیاده‌روی اربعین در کشور عراق می‌کرد.

 

شکری با اشاره به اینکه ۳۰ پزشک شهرستان اندیمشک برای بیماران تحت حمایت این موسسه به صورت ویزیت رایگان یا نیم‌بها همکاری می‌کنند تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون توزیع ۹۰۰ بسته مواد غذایی، ۲ هزار پُرس غذای گرم، ۳۸ کمک جهیزیه میان خانواده‌های کم‌بضاعت و اهدای یک تبلت به دانش‌آموزی نیازمند صورت گرفته و همچنین ۲۷۰ میلیون تومان به عنوان مستمری به حساب مددجویان واریز شده است.

 

وی با بیان اینکه بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها سازمانی کاملا مردم نهاد است و از طرف دولت و ارگان خاصی حمایت مادی نمی‌شود عنوان کرد: هدف از انجام کارهای خیریه، توانمندسازی مددجویان جهت بهبود کیفیت زندگی و استقلال و خودکفایی آنها است تا بتوانند به طور شرافتمندانه‌ای به زندگی خود ادامه دهند.

 

مسئول موسسه خیریه آبشار عاطفه‌ها اندیمشک در پایان از همکاری و کمک‌های تمامی خیرین و حامیان این موسسه، تشکر و قدردانی کرد.

 

کد خبر 1092419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha