اربعین، به ایده آل شدن جامعه اسلامی کمک می کند

مدیرستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان گفت: اربعین حسینی برای ایده آل شدن جامعه اسلامی کمک می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام مصطفی گرجی، چهارشنبه(۱۷ شهریور) در نشست مسئول کمیته فرهنگی آموزشب اربعین و مدیرکل حج و زیارت استان با استناد به آیه" لقد لکم فی رسول الله اسوه حسنه" گفت: جامعه اگر می خواهد به ایده آل برسد باید از این الگو پیروی کند.

 

 



مدیرستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان ادامه داد: از طرفی، پیامبر فرمودند"حسین منی و انا من حسین" و امام حسین نیز فرمودند من بر سیره جدم رسول الله هستم؛ تصریح کرد: اربعین حسینی برای ایده آل شدن جامعه اسلامی کمک می کند.

 




وی با بیان اینکه امور معنوی حال خوشی برای انسان ایجاد می کند و اگر معنویت از جامعه ای حذف شود آن جامعه دیگر هیچ ندارد؛ تصریح کرد: اربعین یکی از مواردی است که ضمن بروز و ظهور فراوان در جامعه شیعی، سفارش زیادی هم به آن شده است.

 




حجت الاسلام گرجی با اشاره به اینکه عشق به حضرت اباعبدالله به اشکال گوناگون وجود دارد؛ افزود: باید با نگاه متفاوت تری برنامه های فرهنگی را برگزار کنیم.

 



وی در بخش دیگری از سخنانش کمک های مومنانه را برآمده از روحیه معنوی در جامعه دانست و افزود: در کانون های مساجد هفت دوره نذر قربانی(از طرف برنامه سمت خدا و موسسه حضرت خدیجه) برگزار شد.

 




مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان اعلام کرد: آمادگی برای همکاری با کمیته فرهنگی آموزشی اربعین وجود دارد.
 

کد خبر 1092437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha