برای مقابله با شبیخون فرهنگی دشمنان باید از وقف و کار خیر فرهنگی استفاده کنیم

اسماعیلی گفت: در خصوص وقف فرهنگی و کار خیر فرهنگی باید برنامه ریزی شود و امروزه مسائل فرهنگی بسیار در اولویت قرار دارد و ما در شبیخون فرهنگی دشمنان باید برنامه های متعددی را داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «محمدحسین اسماعیلی» در مراسم اختتامیه جشنواره کتابت قرآن کریم و آیین گلریزان آزادسای زندانیان جرائم غیرعمد که شب گذشته (سه شنبه ۱۶ شهریور) در تالار شهر قزوین برگزار شد، بیان کرد: از برگزاری برنامه های قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در این هفته تشکر می کنم که امسال به برگزاری مسابقات قرآن بسنده نکردند و برنامه های بسیار خوبی را با همکاری دستگاه های فرهنگی و اجرایی استان تدارک دیدند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: از جمله این برنامه ها که مقرر با همکای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شود، برنامه امشب است که در این برنامه سه موضوع ارزشمند کنار هم قرار گرفته که موضوع اول قرآن است که جان و روح ماست و باعث افتخار ما مسلمانان است.

 

وی عنوان کرد: موضوع دوم بحث کار خیر است که در قرآن کریم و احادیث متعدد مورد توصیه است و نکته جالب تر اینکه هنر خوشنویسی پل ارتباطی بین این ۲ موضوع قرار گرفته و شاید برای نخستین بار است که در این حوزه موضوعات هنری را وارد کردیم و استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری را برای توسعه ارزش ها و عقاید خود مورد توجه قرار دادیم و این نشان می دهد بحث هنر می تواند اثرگذار در مسائل اعتقادی و ارزشی ما باشد.

 

اسماعیلی افزود: امیدواریم این حرکت امشب استمرار یابد و هنرمندان استان آمادگی دارند در این امور خیر شرکت فعال داشته باشند همانطور که امشب ۱۰ تابلوی خوشنویسی توسط اساتید کتابت شده که نشان دهنده عزم و اراده هنرمندان استان است.

 

وی تصریح کرد: بحث امور خیر در حوزه های فرهنگی و وقف فرهنگی موضوعی است که می تواند مورد توجه قرار گیرد و در خصوص وقف فرهنگی و کار خیر فرهنگی باید برنامه ریزی شود و امروزه مسائل فرهنگی بسیار در اولویت قرار دارد و ما در شبیخون فرهنگی دشمنان باید برنامه های متعددی را داشته باشیم و در بین مردم و جوانان باید برنامه ریزی کنیم بنابراین بحث وقف فرهنگی و کار خیر در حوزه های فرهنگی مدنظر خیران قرار گیرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: ما مذاکراتی با اداره کل اوقاف داشتیم تا بتوانیم تشکلی به منظور کار خیر در حوزه های فرهنگی و قرآنی داشته باشیم که این امر می تواند در توسعه فعالیت های فرهنگی در استان اثربخش شود.

 

کد خبر 1092444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha