بیش از ۵۰ زندانی جرائم غیرعمد در قزوین از محل موقوفات آزاد شدند

حجت الاسلام مجیدی گفت: طی ۲ سال گذشته بیش از ۵۰ زندانی جرائم غیرعمد در استان قزوین از محل عواید موقوفات آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «سید مصطفی مجیدی» در مراسم اختتامیه جشنواره کتابت قرآن کریم و آیین گلریزان آزادسای زندانیان جرائم غیرعمد که شب گذشته (سه شنبه ۱۶ شهریور) در تالار شهر قزوین برگزار شد، بیان کرد: این برنامه به ظاهر با تعداد کمی برگزار شده ولی اثر آن ارزشمند است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ادامه داد: در طول تاریخ در کشور اسلامی ما ایران بزرگ مردان و جوانمردانی بودند که قلب شان همیشه نه تنها برای خود و خانواده بلکه برای همنوع شان و این سرزمین تپیده است زیرا خدا را در اموال و زندگی شان شریک دانسته اند.

 

وی عنوان کرد: قرآن مکتب انسان ساز و کتاب درس، عبرت و زندگی بوده و همانطور که قرآن نفس ها را احیا می کند و زنده کردن یک انسان برابر با زنده کردن همه انسان های روی زمین است بنابراین به نام قرآن و این آیات سراسر نور در خدمت خیران هستیم.

 

حجت الاسلام مجیدی اعلام کرد: در این ۲ سال گذشته به دلیل شرایط همه گیر کرونا که کشور ما را دچار آسیب های فراوان کرده است این خیران بودند که نهضت مواسات و همدلی را رقم زدند و در این حوزه همت کردند و از همین رو تصمیم گرفتیم با همکاری ادراه کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کار جدیدی انجام دهیم.

 

وی تأکید کرد: قزوین پایتخت خوشنویسی ایران است و تابلوهای ارزشمندی بر اساس آیات قرآن کتابت شده است و ۱۰ اثر ارزشمند و نفیس کتابت شد و در این جلسه ارائه شده تا از این محل هر آنچه خیران همت کنند بتوانیم چند زندانی جرائم غیرعمد را در آستانه اربعین حسینی آزاد کنیم.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خاطر نشان کرد: مجموعه موقوفات هم در ۲ سال گذشته در این حوزه اقداماتی داشته به طوری که بالغ بر ۵۰ زندانی جرائم غیرعمد را از محل موقوفات آزاد کردیم و قبل ماه محرم هم سه نفر آزاد کردیم و برای ۱۷ ربیع الاول چند نفر دیگر زندانی جرائم غیرعمد را آزاد خواهیم کرد.

 

کد خبر 1092456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha