۶۲۵ اشتغال در بخش کشاورزی استان قزوین ایجاد شد

خمسه گفت: ۶۲۵ اشتغال به شکل مستقیم طی پنج ماهه نخست سال جاری در بخش‌های مختلف کشاورزی استان قزوین ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، «فاطمه خمسه» بیان کرد: بیشترین میزان اشتغال محقق شده در زیر بخش‌های زراعت ۲۰۹ نفر، دامپروری دام سبک ۱۱۳ نفر، پرورش طیور ۵۱ نفر، مکانیزاسیون ۶۶ نفر و باغبانی ۵۸ نفر بوده است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: سایر اشتغال محقق شده شامل شیلات و آبزیان، صنایع تبدیلی و تکمیلی، آب و خاک، حفظ نباتات، زنبورداری، پرورش قارچ خوراکی، پرورش دهنده گاو شیری و سایر خدمات است.

 

وی اعلام کرد: سال گذشته جهاد کشاورزی قزوین در اجرای اشتغال ‌زایی از تعهدات ابلاغی خود پیشی گرفت، در سال گذشته، در مجموع ۳ هزار و ۸۵۲ نفر اشتغال در بخش کشاورزی ثبت شد که شاهد تحقق ۱۰۱ درصدی برنامه و تعهد اشتغال این دستگاه بودیم و امیدواریم در سال جاری هم این مهم محقق شود.

 

خمسه خاطر نشان کرد: اعطای تسهیلات از منابع رونق تولید، تسهیلات حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری، تسهیلات بند الف تبصره ۱۸، کمک‌ های فنی و اعتباری مشاغل خانگی، تسهیلات خط ۹ مکانیزاسیون، نقش قابل توجهی در ایجاد و تثبیت اشتغال در بخش کشاورزی استان دارد و علاوه بر این برنامه‌ها، متناسب با شرایط موجود اقدامات لازم برای پشتیبانی از تولید در بخش کشاورزی و رفع موانع پیش ‌روی آن با هدف ایجاد اشتغال در دستور کار این سازمان قرار دارد.

 

کد خبر 1092490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha