حجاب باعث پایداری در زندگی/ خیابان‌های رضوانشهر بدون متولی رها شده است

در جلسه شورای فرهنگ عمومی رضوانشهر در راستای حفظ حجاب در سطح جامعه و رسیدگی به خیابان‌های این شهر در زمینه نصب پلاکاردها و بنرها و .... مسائلی مطرح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رضوانشهر، جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان رضوانشهر با موضوع «بحث و تبادل نظر و تصمیم گیری در خصوص شئونات فرهنگی» امروز(چهارشنبه، 13شهریور) با حضور مسئولان مربوطه تشکیل  شد.

 

«محمود قاسمی» در این جلسه اظهارکرد: برای پیشگیری از مسائل ضد ارزشی و نهادینه شدن فرهنگ دینی در جامعه، نیازمند کارهای ریشه‌ای و اقدامات پیشگیرانه هستیم و دستگاه‌های فرهنگی متولی امر باید وارد عمل شوند.

 

فرماندار رضوانشهر افزود: امروز حجاب زنان و دختران ما در سطح رقابت‌های ورزشی بین‌المللی درخشان‌تر از مدال و رتبه‌هایی است که کسب کرده‌اند و چنین رفتارهایی برای ما افتخار محسوب می‌شوند.

 

وی گفت: امروزه در جامعه شاهد هستیم که به دلیل مشکلات موجود، افرادی در توسعه عفاف و حجاب فعالیت می‌کنند اما در نقطه مقابل نیز، بعضی از افراد به دلیل عدم آگاهی عنوان می‌کنند که حجاب شخصی است اما حجاب مانند دروغ گفتن، غیبت کردن و غیره شخصی نیست و عواقب آن ناهنجاری‌های زیادی را در جامعه ایجاد می‌کند.

 

وی تصریح کرد: فلسفه حجاب اسلامی در واقع توجه به تهذیب، تزکیه نفس و ملکات نفسانی است که قرب الهی را فراهم می‌سازد و زمینه رشد معنوی مردان را هم در اثر حفظ نگاه فراهم می‌کند.

 

قاسمی تاکید کرد: حجاب حصاری محکم و ایمن از نگاه نامحرمان برای زن مسلمان است زیرا کرامت زن به عنوان مادر در حفظ پوشش و توجه به دستورات خداوند بزرگ در کتاب تعالی بخش به آن اشاره شده است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی رضوانشهر در این نشست با بیان اینکه حجاب باعث پایداری در زندگی و همچنین ایجاد عشق و علاقه بیشتر در خانواده می شود خاطرنشان کرد: حجاب مخصوص به فرد و یا جنس خاص نیست بلکه مربوط به همه اقشار زن و مرد است که رعایت آن تاثیرات بسیار مثبتی در جامعه ایجاد خواهد کرد.

 

 

*انتقاد امام جمعه رضوانشهر از پلاکاردهای حاوی تصاویر دختران بزک کرده در سطح شهر

حجت الاسلام «محمد مهدی نژاد» اظهار کرد: یکی از عوامل مهم بی حجابی، آقایان هستند چون این قشر نسبت به این امر کم توجه هستند در صورتی که آقایان می‌توانند در امر حجاب برای خود و بانوان که این بانوان شامل همسران، خواهران و ... می‌شود نقش موثری داشته باشند.

 

 امام جمعه رضوانشهر با انتقاد از متولیان فرهنگی جامعه افزود: کسانی که مسئولیت فرهنگی را بر عهده دارند، باید اهتمام بیشتری نسبت به این مهم داشته باشند و اجازه ندهند خارج قانون و مقررات و با الگوهای بیگانه برای مسائل فرهنگی تصمیم گیری شود.

 

وی از انتشار و نصب بنر و پلاکاردهای حاوی تصاویر زنان و دختران بزک کرده، در سطح شهر انتقاد کرد و گفت: آموزه‌های دینی ما چنین اجازه‌ای به ما نداده است.

 

حجت‌الاسلام مهدی‌نژاد تصریح کرد: خیابان‌های رضوانشهر بدون متولی رها شده است و هرکس که از راه می‌رسد، به نصب پارچه نوشته و بنر در سطح این شهر اقدام می‌کند و این در واقع اقدامی غیر قانونی و توهین به مردم تلقی می‌شود و ادامه این روند برای ما غیر قابل تحمل است.

 

* فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نقش بزرگی در تخریب زیرساخت‌های فرهنگی جامعه دارند

«امیر وهاب‌زاده» در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان خاطرنشان کرد: امروزه، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نقش بزرگی در تخریب زیرساخت‌های فرهنگی جامعه دارند و موجب گسسته شدن بنیان خانواده‌ها شده‌اند و حتی دستاوردهای علمی دانشمندان ما را زیر سوال می‌برند.

 

فرمانده انتظامی رضوانشهر افزود: عمده اختلافات موجود در سطح جامعه، ریشه در فضای مجازی دارد و خانواده ها متأثر از شبکه های اجتماعی به اختلافات بی هدف دامن می زنند.

 

«مجید شافعی» در این جلسه ضمن بیان اقدامات و بررسی مصوبات جلسات گذشته گفت: برای تحقق اهداف مورد تأکید در این جلسه همه اعضا باید متعهد به آن باشند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رضوانشهر خاطرنشان کرد: رواج بداخلاقی‌ها و افشاگری‌ها در فضای مجازی، مجال شکل‌گیری پیوندها و استحکام روابط اجتماعی و استمرار ارزش‌ها و بقای روابط درمیان گروه‌های اجتماعی مختلف را از بین می‌برد و باید در این راستا چاره اندیشی شود.

 

 

کد خبر 1092495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha