طرح حفظ چهل و دو موضوع قرآني در کردستان اجرا می‌شود

مسئول قرآني بنياد فرهنگي خاتم الاوصياء کردستان گفت: طرح حفظ چهل و دو موضوع قرآني در استان کردستان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام سيد احمد موسوي مسئول قرآني بنياد فرهنگي خاتم الاوصياء در جلسه توجيهي آموزشي مجريان طرح برگزاري حلقه‌هاي قرآني سنتي و خانگي کردستان که با حضور مربيان کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان در تالار فرودين مجتمع فرهنگي هنري فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: تشکيل و برگزاري کلاس‌هاي قرآن در مساجد و مکتب خانه‌هاي شهرها و روستاهاي استان از قديم‌الايام باب بوده است و آموزش قرآن از سوي امام جمعه و جماعات و با حضور بچه‌ها و علاقمندان به روخواني قرآن برگزار مي‌شد.

 
حجت الاسلام موسوي با اشاره به اجراي طرح حفظ چهل و دو موضوع قرآني در کردستان افزود: در راستاي اجراي اين طرح جلسات آموزش روخواني قرآن کريم در شب‌هاي جمعه در منازل با حضور خانواده.ها برگزار مي شود.

 

وی خاطر نشان کرد: در کنار اين آموزش‌ها حفظ چهل و دو موضوع قرآني به قرآن‌آموزان و متربيان ارائه مي‌شود.


وي با بيان اينکه آموزش روخواني قرآن کريم در منازل و مساجد مي‌تواند از برکات بسيار زيادي براي مردم و جوانان برخوردار باشد، افزود: يکي از بارزترين اهداف اين طرح مردمي بودن آن است که خوشبختانه در سال اخير اقبال عمومي خوبي از سوي مردم و جوانان و نوجوانان از اجراي اين طرح به‌ویژه در شهرستان‌هاي بيجار، قروه، سقز و کامياران شده است.

 

مسئول بخش قرآن بنياد خاتم الاوصيا کردستان اضافه کرد: در طول 42 سال اخير اتفاقات بسيار خوبي در حوزه آموزش قرآن کريم و تربيت حافظان قرآن افتاده که نياز هست در اين رابطه آموزش قرآن براساس همان سبک وصياق قديم در کردستان زنده شود.

 

حجت الاسلام موسوي بیان کرد: حق‌الزحمه مربياني که سه متربي حافظ چهل و دو موضوع قرآني تربيت کنند و حداقل يک ساعت در هفته کلاس‌هاي قرآني طرح را برگزار کرده باشند، پرداخت خواهد شد.

 

کد خبر 1092501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha