اربعین حسینی بیانگر حقانیت تفکر عاشورایی است

محمودی اربعین حسینی را بیانگر حقانیت تفکر عاشورایی دانست و‌گفت: اربعین حسینی همیشه باقی و زنده است زیرا تفکر حسینی باقی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لاهیحان، « یونس محمودی » در جلسه ستاد اربعین که امروز ( چهارشنبه، ۱۷ شهریور) در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: اربعین بیانگر حقانیت تفکر عاشورایی و اثبات گر تفکر مذهبی تشیع در عالم اسلام است.

 

فرماندار شهرستان لاهیجان اربعین را مبین وابستگی و دلبستگی تاریخی تشیع به تفکر حسینی دانست و تصریح کرد: اربعین حسینی همیشه باقی و زنده است زیرا تفکر حسینی باقی است.

 

محمودی ادامه داد: اربعین از هر حیث باید  پاس نگه داشته شود و  آنچه مهم است اینکه تفکر، تعقل و منطق ما به تمام معنا حسینی و علوی باشد زیرا امام حسین(ع) در عصر عاشورا قیام خود را با عقلانیت تفسیر و تلفیق کرد و حقانیت این قیام در آن روز ثابت شد.

 

محمودی با بیان اینکه ستاد موکب اربعین حسینی بر اساس ابلاغیه ستاد ملی و اظهارنظر استاندار منتفی است و در ستاد عتبات عالیات ادغام شده است، خاطر نشان کرد: تا این لحظه نیز هیچ گونه توافقی در قالب پروتکل های سیاسی با دولت ایران دال بر داشتن موکب و اعزام زائران ابلاغ نشده است .

 

فرماندار لاهیجان با اشاره به اینکه چنانچه زائران مجاز به اعزام شوند حتما بایستی دو دز واکسن را تزریق کرده باشند، افزود: نیازهای پشتیبانی باید فراهم و وظایف اعضای ستاد نیز مشخص است و این آمادگی وجود دارد که در صورت اعزام زائران امور مرتبط انجام شود.

 


محمودی با بیان اینکه هیچ موکبی به نام موکب شهدای لاهیجان حق تشکیل ندارد مگر آنکه مجوز لازم از ستاد عتبات کشور را داشته باشند، اظهار کرد: قبوض متحد الشکل با هماهنگی بخشداران و اعضای موثر ستاد نسبت به تجمیع نذورات اعم از نقدی و غیر نقدی توزیع شود.

 

 

کد خبر 1092508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha