پای زعفران به شورای تامین باز شد

فرماندار فاروج گفت: بررسی نقاط ضعف بازارچه زعفران، در دستور کار شورای تامین شهرستان قرار گرفته تا با برطرف شدن آن، بهره برداران این محصول در شهرستان، برداشت و عرضه بهتری داشته باشند.

«ابوالحسن نجفی حاج تقی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: از دو هفته قبل، حوزه زعفران در دستور کار شورای تامین قرار گرفته که تا زمان برگزاری جلسه، آسیب ها احصا و مواردی همچون کم بودن ساعت کاری بازارچه،

پول های تقلبی که یکی دو روز در بازار زعفران سال گذشته به دست فروشنده ها رسید و... در نشست تخصصی اعضا بررسی شود.

 

 

فرماندار فاروج با اشاره به انجام پیگیری های اداری برای به موقع اعلام و انجام شدن نرخ خرید تضمینی اظهار کرد: از اول شهریور نامه نگاری های به مسئولان مربوطه به ویژه مدیرکل جهاد کشاورزی استان انجام شده تا مثل سال گذشته با دیر اعلام شدن خرید تضمینی باز سود به جیب دلال نرود.

 

 

نجفی افزود: سال گذشته  بعد از پایان برداشت گُل زعفران، نرخ خرید تضمینی اعلام شد که دلالان با خرید گل شهرستان در هر کیلو حدود 50 میلیون ریال سود کردند و دست کشاورز از این سود کوتاه ماند.

 

 

وی با تاکید بر پیگیری ارائه تسهیلات سرمایه در گردش برای خریداران زعفران از سوی جهاد کشاورزی گفت: فضاهای اطراف بازارچه برای پیشگیری از تجمع در زمان عرضه گل پیش بینی شده و متولیان بازارچه با نصب صفحه نمایش، نرخ زعفران را لحظه به لحظه باید اعلام کنند.

 

 

نجفی با بیان اینکه بعضی از کشاورزان نسبت به اینکه قیمت را عرضه تعیین می کند، توجیه نیستند، افزود: در زمان اوج برداشت گل، کشاورزان توقع دخالت فرمانداری، جهاد کشاورزی و دستگاه های دیگر را دارند.

 

 

فرماندار فاروج تاکید کرد: رویکرد امسال بازارچه باید افزایش زمان فعالیت غرفه ها باشد تا از ترافیک خیابان های اطراف بازارچه جلوگیری شود و دلالان از کوتاهی زمان فعالیت غرفه ها به نفع خود بهره  نبرند.

 

 

 

 

کد خبر 1092523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha