آثار قدیمی موجود در حرم حضرت شاهچراغ (ع) میراث ملی ما هستند

نعمتی گفت: بسیاری از آثار قدیمی پیدا و پنهان موجود در حرم حضرت شاهچراغ (ع) میراث ملی ما هستند که باید نسبت به ترمیم و رونمایی و معرفی این اثار همت لازم به انجام برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمد نعمتی»، امروز (چهارشنبه 17 شهریور) در دیدار با عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس جامعه اساتید و پژوهشگران حوزه علمیه فارس و تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) گفت: بسیاری از آثار قدیمی پیدا و پنهان موجود در حرم حضرت شاهچراغ (ع) میراث ملی ما هستند که در انبارها گرد و خاک خورده اند و باید نسبت به ترمیم و رونمایی و معرفی این اثار همت لازم به انجام برسد.

آخرین بازمانده از نسل کاتبان بزرگ قرآن کریم و خوشنویس شیرازی افزود: برای رونق بیشتر حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) آمادگی هر همکاری را دارم و لازم است تا دستی تازه به سر و رو و دور تا دور و درون و برون این حرم مطهر کشیده شود تا رمز و رازها و دانش های نهفته آن پیدا شوند.

وی اضافه کرد: علمای شیراز باید بهتر شناخته شوند و افرادی همچون آیت الله «محلاتی» که از این علمای بزرگ هستند باید به جامعه بهتر معرفی شوند زیرا وی از عالمان خاندان فقاهت و مرجعیت انسانهایی شریف بودند و اجازه اجتهاد علمای بزرگ در شیراز و شهرستان ها را با دست خط مبارک خود صادر کردند.

نعمتی تاکید کرد: لازم است تا تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) به هنرمندان شاخص خوشنویسی، کاشیکاران شیرازی و سایر هنرمندان قدیمی و پیشکسوت هنرهای اسلامی و ایرانی بازمانده و بازنشسته در شیراز و سایر نقاط فارس توجه ویژه کند.

خاطر نشان می شود، «محمد نعمتی» از موسسان و احیاگران موزه و کتابخانه حرم حضرت شاهچراغ (ع) است و صحافی نشریات و کتب چاپی و خطی این آستان مقدس را با افتخار هرچه تمام به انجام رسانده است و توسط تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) و عضو مجلس خبرنگان رهبری در فارس در منزل خود به پاس تلاش ارزشمند خود در خوشنویسی و کتابت قرآن کریم مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفت.

کد خبر 1092529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha