مزار شهدای ۱۷ شهریور در بهشت زهرا گلباران و عطرافشانی شد

مزار شهدای ۱۷ شهریور سال ۱۳۵۷ در بهشت زهرا عطرافشانی و گلباران شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران، پیش از ظهر امروز و همزمان با روز 17 شهریور سالروز قیام خونین مردم تهران علیه پهلوی مزدور مزار شهدای این واقعه تلخ با حضور با حضور رییس سازمان بهشت زهرا، سرپرست بنیاد شهید تهران و جمعی از مسئولین و خانواده های شهدا گلباران و عطرافشانی شد.
حجت الاسلام سید محسن محمودی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: تعظیم شعائر و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا خصوصا شهدای معاصر و انقلابی ما کمترین کاری است که همگان، خصوصا مسئولینی که میزهای خود  را مدیون این شهدا هستند باید انجام دهند.
وی افزود: شهدای 17 شهریور مانند شهدای 15خرداد سال 42 بسیار مظلوم بودند و این شهدا برای عدالتخواهی و ظلم ستیزی علیه ستمگری رژیم شاهنشاهی شهید شدند و این روحیه را در کمتر جایی می توان یافت.
لازم به ذکر است، در 17شهریور سال 1357 جمع کثیری از مردم تهران در میدان ژاله علیه جنایات پهلوی قیام کردند که تعداد زیادی از این مردم با توپ، و تانک و اسلحه عوامل شاه شهید شدند و بخاطر این جنایت سنگین و سخیف، این روز را در تاریخ به جمعه سیاه تشبیه کرده اند.

کد خبر 1092530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha