طرح های کتابخوانی، گامی در جهت تثبیت روابط اجتماعی است

جوادیان زاده بااشاره به اجرای طرح های کتابخوانی توسط این اداره کل گفت: طرح های کتابخوانی، گامی در جهت تثبیت روابط اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، مجید جوادیان زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در مراسم تجلیل از برگزیدگان پنجمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان استان یزد با اشاره به بازدهی خدمات فرهنگی در جامعه گفت: خدمت فرهنگی به دلیل اثرات بلند مدت آن قابل ارزیابی نیست که امیدواریم در طول زمان محصولات این خدمات مشاهده شود.

وی افزود: امروز بایستی ارزش کاری  یک کتابفروش، مروج کتابخوانی، کتاب درمان و باشگاه های کتابخوانی به جامعه شناسانده شود زیرا شاید اثر این کارها، زود خود را نمایان نمی کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد ادامه داد: کتاب، شناسنامه جوامع و به عنوان رسانه ای برای معرفی گذشتگان است و اگر کتاب ها نبودند، بخش بزرگی از تاریخ ما از دست می رفت.

جوادیان زاده بیان کرد: ما معتقدیم جامعه نیاز به اصلاح در شرایط اجتماعی و فرهنگی دارد زیرا برخی آسیب ها و انحرافات وجود دارد که برای اصلاح آن نیاز به جامعه کتابخوان داریم و از این طریق می توانیم اصلاح را انجام دهیم.

وی گفت: کتاب در تثبیت بسیاری از روابط اجتماعی کمک می کند و تا کتاب را وارد روابط اجتماعی نکنیم، جامعه کتاب خوان و کتاب دوستی نخواهیم داشت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان کرد: طرح هایی مانند جام باشگاه ها، شهرها و روستاهای دوستدار کتاب در جهت ورود کتاب به عرصه های بزرگتر جامعه است و در جهت تثبیت روابط اجتماعی حرکت می کند.

جوادیان زاده ادامه داد: ما در جام باشگاه های کتابخوانی شاهد رفاقت، دوستی و همگرایی هستیم که این از مزایای ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه است.

وی گفت: بسیاری از شهرها و روستاهای که سال ها در جامعه شناخته شده نبودند از طریق کتاب و کتابخوانی توانسته اند خود را در گستره ملی معرفی کنند که هرابرجان ترکان از جمله این روستاها بودند که خود را تثبیت کردند و نمایش قدرتمندانه فرهنگی ارائه دادند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان کرد:  انتخاب روستای ده عرب ابرکوه در یزد به عنوان روستای قرآنی نیز نشان دهنده این ظرفیت های فرهنگی در استان و روستاهای استان است.

جوادیان زاده گفت: ما در حوزه باشگاه های کتابخوانی 3901 باشگاه داریم که خوشبختانه در تمامی گروه های اجتماعی فعال شده اند.

وی بیان کرد: ما در 99 روستا و 16 شهر و 11 شهرستان در استان باشگاه کتابخوانی داریم که بیش از 40 هزار کودک و نوجوان یزدی تحت پوشش این برنامه ها هستند.

 

کد خبر 1092588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha