کاشی کاری باب امام علی هادی(ع) در آستان مقدس عباسی به مرحله پایانی رسید

کاشی کاری باب امام علی هادی(ع) در آستان مقدس حضرت عباس(ع) با کاشی کربلایی معرق براساس برنامه زمان بندی شده به مرحله پایانی نزدیک می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، مهندس ضیاء مجید الصائغ، رئیس بخش پروژه های مهندسی در آستان مقدس حضرت عباس(ع)، گفت: کار کاشی کاری باب امام علی هادی(ع) در ضلع شمال شرقی صحن اباالفضل العباس(ع) از داخل با کاشی کربلایی معرق به طلا درحال انجام است و براساس برنامه ریزی مدون به مراحل پیشرفته رسیده است.

 

الصائغ افزود: این کارها در چارچوب پروژه بازسازی و مرمت باب های مشرف به صحن شریف که پیش از این باب های اصلی بودند، به همراه ورودی های اصلی منتهی به خارج از صحن انجام می شود. کار بازسازی و زیباسازی باب ها با ورودی آغاز شده است و با باب قدیم مجاور ایوان صحن شریف پایان می یابد. این کار هماهنگ با بافت معماری آستان مقدس عباسی و تناسب با باب های دیگر انجام می شود.

 

وی ادامه داد: کاشی کاری با کاشی کربلایی معرق فضای هنری و زیبایی را برای این باب ایجاد کرده است. آغاز این کار با پایان یافتن همه کارهای مقدماتی که مهم ترین آن احداث شبکه سیم کشی یکپارچه از برق، آکوستیک، زنگ خطر و حریق و موارد یگر است، انجام شده است. کاشی کاری این باب مرحله به مرحله درحال انجام است و درحال حاضر در مرحله پیشرفته قرار گرفته است.

 

حرم و صحن اباالفضل العباس(ع) شاهد اجرای پروژه های متعدد است که براساس برنامه زمان بندی شده و مکانی خاص و متناسب با بافت معماری آستان عباسی انجام شده است.

کد خبر 1092649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha