تجربه هشت سال دفاع مقدس یکی از تجربه‌های گرانبها در مدیریت بحران است

سردار شاهوار پور هشت سال دفاع مقدس را یکی از تجارب گرانبهای مدیریت بحران دانست و گفت: امروز گرفتاری عظیمی در دنیا پیش آمده و ویروس کرونا همه دنیا را فرا گرفته که باید برای مقابله با آن یک سری اقدامات پیشگیرانه انجام دادکه مهمترین آن واکسیناسیون است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «سردار حسن شاهوار پور» امروز در آئین افتتاح مرکز تجمیعی واکسیناسیون غدیر شهرداری اهواز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: امروز با همت بسیج شهرداری اهواز و ناحیه امام حسین (ع) در غرب اهواز مرکز تجمیعی واکسیناسیون راه اندازی شد.

 

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان با اشاره به اینکه بهداشت در خصوص بیماری کرونا نیاز به کمک دارد افزود: در اقصی نقاط استان به ویژه اهواز مراکزی برای واکسیناسیون راه اندازی شده و در منطقه پرجمعیت کوی علوی که دسترسی اهالی آن به امکانات تزریق واکسیناسیون کم بوده این مرکز با غرفه های متعدد که در آن پیش بینی شده، یکی از مراکز مهم به شمار می آید.

 

وی با بیان اینکه برای موضوعاتی که متعلق به همه مردم است و دغدغه هایی که مردم دارند، هم خود مردم و هم متولیان امر باید پای کار بیایند اضافه کرد: در طول سال های گذشته حوادث زیادی را پشت سرگذاشتیم و تجارب زیادی برای مدیریت بحران ها و مسائلی که برای ما پیش آمد در اختیار داریم.

 

سردار شاهوار پور تجربه هشت سال دفاع مقدس را یکی از تجارب گرانبهای مدیریت بحران دانست و تصریح کرد: آن زمان در اول جنگ وضعیت نیروها مناسب نبود اما مردم و مرزداران از اقصی نقاط کشور کنار هم قرار گرفتند و یک عرصه گسترده مقابله با دشمن را ساماندهی کردند و دشمنان ما شکست خوردند.

 

وی عنوان کرد: امروز گرفتاری عظیمی در دنیا پیش آمده و ویروس کرونا همه دنیا را فرا گرفته است و همه آنهایی که مدعی بالاترین دستاوردهای علمی بودند در مقابل تلفات و هجمه این ویروس عاجزند و توانایی مقابله جدی با آن را ندارند.

 

فرمانده سپاه ولی عصر (عج) خوزستان ابراز کرد: برای مقابله با این ویروس به یک سری اقدامات پیشگیرانه و واکسن دسترسی پیدا شده اما کیفیت این بیماری به گونه ای است که تغییر ماهیت می دهد و ما نیز باید متناسب با شکل سازماندهی که ویروس می گیرد با همان کیفیت آماده باشیم و مقابله کنیم.

 

وی بیان کرد: امروز یکی از موضوعات مهم کنار هم قرار گرفتن است البته تفکر بسیجی و نگاهی که امام راحل برای حل مشکلات کشور پیش بینی می کردند نیاز به یک سازمان گسترده برای به‌کارگیری همه نیروهای مردمی بود که این مجموعه بسیج پایه ریزی شد.

 

سردار شاهوارپور با اشاره به اینکه مجموعه بسیج متعلق به همه اقشار و مردم است تاکید کرد: هیچ کس نمی تواند خودش را از این دایره خارج بداند زیرا که تفکر بسیجی و مجموعه بسیج متعلق به همه است و همه می توانند با تفکر بسیجی برای خدمت به همنوع خود کمک کنند، لذا از زمان وقوع این اتفاق در کشور، علی‌رغم تحریم های سنگینی که علیه ما صورت گرفت، دسترسی به تجهیزات درمانی و پیشگیرانه برای ما مقدور نبود اما با استفاده از ظرفیت ها و توانایی هایی که در داخل داشتیم شروع به شکل دهی اقدامات کردیم.

 

وی اذعان کرد: تمام افرادی که در حوزه بهداشت و درمان فعالیت می کنند از روزهای اول تلاش های خود را با سرعت انجام دادند و مجموعه هایی که همراه بودند به ویژه نیروهای مسلح، بسیج و سازمان های خدمتگزار در مجموعه ها مثل شهرداری ها آمدند تا برای کمتر شدن هزینه ها و تلفات انسانی تلاش کنند.

 

فرمانده سپاه خوزستان با ییان اینکه یکی از مسائلی که می تواند ویروس را مهار و حرکتش را کند کند، واکسیناسیون است خاطر نشان کرد: مهمترین وجه پیشگیری و قطع زنجیره ویروس کرونا واکسن زدن است.

 

وی ادامه داد: مهمترین اقدام پیشگیری ایت؛ درمان هم مهم است اما باید در پیشگیری تلاش کرد که زنجیره را با واکسن قطع کنیم اما متاسفانه به دلیل تبلیغات مسموم شبکه های معاند یک عده هنوز اعتقادی به واکسن ندارند و هرکس که اعتقاد ندارد در اشتباه است و باید واکسن بزند و وقتی مقام معظم رهبری می فرمایند پروتکل ها و هرچه ستاد کرونا اعلام کرد انجام می دهم ما نیز مقلد هستیم لذا همه را به واکسن زدن تشویق کنید.

 

سردار شاهوارپور یاد آور شد: از سال گذشته در مجموعه سپاه و بسیج برای کمک به بهداشت طرحی در سه بخش رهگیری، اقدامات حمایتی و اقدامات نظارتی پیش‌بینی کرد به نام طرح شهید حاج قاسم سلیمانی که همواره همه عمرش را برای خدمت به مردم، جهاد به اسلام و امینت مردم سپری کرد و به شهادت رسید.

 

کد خبر 1092657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha