بیش از هشت هزار تست کرونا در کردستان در قالب طرح شهید سلیمانی انجام شد

مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از هفته گذشته تاکنون ۸ هزار و ۶۹۱ نفر در قالب طرح شهید سلیمانی در استان از لحاظ بیماری کرونا رهگیری شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حسن محمودی مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان، اقداماتی که در قالب طرح شهید سلیمانی توسط یک‌هزار و ۳۰۴ تیم از هفته گذشته تاکنون در استان در راستای مقابله با کرونا صورت گرفته است را اعلام کرد.

 

 

وی خاطرنشان کرد: از هفته گذشته تاکنون ۸ هزار و ۶۹۱  تست کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی در استان از افراد دارای علائم صورت گرفته که از این تعداد تست ۳ هزار و ۱۲۷ نفر مثبت اعلام شده است.

 

 

مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه با بیان اینکه در مدت زمان یادشده  تاکنون ۳۲ مورد مراقبت در منزل با رصد و پیگیری تیم‌های مذکور انجام شده است، گفت: یک‌هزار و ۵۰۶ نفر در منزل تحت قرنطینه خانگی قرار گرفته‌اند.

 

 

محمودی با بیان اینکه در مدت زمان عنوان شده تا این لحظه تیم‌های مذکور به ۹ هزار و ۷۴۰ خانواده سالم در سطح استان از لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی آموزش‌های لازم را ارائه داده‌اند، افزود: به ۲ هزار و ۸۵۷ خانواده افراد بیمار مبتلا به کووید 19 آموزش داده شده است.

 

 

وی با اشاره به سرعت انتقال سریع سویه جدید کرونا موسوم به دلتا تصریح کرد: تعداد بیماران در پیک پنجم نسبت به پیک های قبلی، افزایش قابل توجهی یافته است لذا با بی اهمیتی نسبت به رعایت پروتکل ‌های بهداشتی مبتلایان نیز افزایش یافته‌اند.

 

 

وی تصریح کرد: با توجه به آمار بستری‌ها و مبتلایان در استان اقداماتی از قبیل رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و خودداری از تجمعات تا قطع زنجیره بیماری ضروری است.

 

 

این مقام مسئول ضمن تأکید بر انجام واکسیناسیون جهت پیشگیری از بیماری و انتقال آن به اطرافیان خود تصریح کرد: در اسرع وقت تزریق واکسن کرونا را با مراجعه به مراکز تجمیعی واکسیناسیون و یا مراکز جامع خدمات سلامت انجام داده و دو نوبت آن را تکمیل نمایید.

کد خبر 1092673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha