همه با هم برای نفس تو

این روزها در شرایط حاد کرونایی که رعایت فاصله گذاری اجتماعی بین افراد بسیار ضروری است خادمیاران‌رضوی اصفهان با مهربانی و محبت و امداد رسانی این فاصله ها را پر کردند تا بیماران بی بضاعت کرونایی طعم مهر رضوی را بیشتر بچشند.

خبرگزاری شبستان_ چند روزی بود پدر به سختی نفس می‌کشید و تب و ضعف و درد امانش را بریده بود. گاهی از شدت تنگی نفس حالش رو به وخامت می‌رفت.


خانواده که به سختی تغذیه و هزینه‌های درمانی پدر را تامین می‌کردند دیگر توانی برای تامین داروها و کپسول اکسیژن برای پدر، قهرمان زندگی‌شان باقی نداشتند.

در همین لحظات سخت که قلب همه از شدت غصه و دلتنگی می‌خواست از سینه بیرون بزند، ناگهان زنگ خانه به صدا در ‌آمد. عقربه کوچک ساعت، ۸ را نشان می‌داد. در که باز شد مردی با نگاهی گرم و دستانی پر وارد شد. او و همراهانش با کپسول اکسیژن و داروها کنار بستر پدر نشستند و نور امید دوباره را در خانه روشن ‌کردند.


داروی من، نجات تو
در این روزها که فاصله اجتماعی بین افراد باید رعایت شود خادمیاران رضوی در نقطه نقطه ایران، این فاصله را با محبت و مهربانی و امدادرسانی پر می‌کنند تا بیماران کرونایی و خانواده‌هایشان بدانند در این روزهای سخت، خادمان امام رئوف آنان را فراموش نکرده‌اند و با تأسی از سیره رضوی یاری‌گر هموطنان خود هستند.

خادمیاران اصفهان نیز در این میان، با طرحهای متنوع مشغول خدمت‌رسانی هستند.

در این شرایط حاد کرونایی و کمبودهای دارویی، کانون و بانوان خانواده رضوی اصفهان، در طرحی به نام «داروی من نجات تو» اقدام به جمع‌آوری داروهای مازاد کرونایی از منازلی که بیمار کرونایی بهبود یافته داشته‌اند کرده و این داروها را به دست بیماران کرونایی بی بضاعت می‌رساند.

 

«حوریه رجالی»، مسئول کانون بانوان رضوی استان اصفهان با اشاره به گرانی و کمبود داروهای کرونایی گفت: «در طرح داروی من نجات تو» از خادمیاران رضوی خواستیم تا با کمک افرادی که بیماری کرونا گرفته و بهبود پیدا کرده‌اند، مازاد داروهایشان را به نیازمندان دیگر برسانند.

 

وی اظهار داشت: داروها پس از جمع‌آوری، به مسئول کانون سلامت آستان قدس رضوی اصفهان تحویل داده شده تا به دست بیماران نیازمند کرونایی برسد و بین آنها توزیع شود.»

 
تأمین 40 درصد اکسیژن مورد نیاز استان توسط کانون تخصصی سلامت


«مصطفی جعفری»، مسئول کانون تخصصی سلامت اصفهان نیز با ارائه تجهیزات و خدمات درمانی متنوع توسط خادمیاران و یاوران رضوی پزشک و پرستار و خیران به بیماران نیازمند کرونایی کمک می‌کند.

 

وی در خصوص تأمین تجهیزات درمانی بیماران بی‌بضاعت کرونایی گفت: «ما در استان اصفهان با همکاری تعدادی از کانون‌های محله‌ای خدمت رضوی و با مرکزیت کانون نذر امام زمان(عج) و همچنین خیران تعداد قابل توجهی کپسول اکسیژن و ملزومات آن، پالس‌اکسی‌متری، دستگاه اکسیژن‌ساز، دستگاه بای‌پپ تهیه و به صورت رایگان در اختیار بیماران نیازمند مبتلا به کرونا قرار دادیم به طوری که قریب به ۳۰ الی ۴۰ درصد نیاز کپسول اکسیژن استان را تأمین کردیم.

 

جعفری اضافه کرد: برای هر کانون محله‌ای در شهر اصفهان حدود ۲۰ الی ۲۵ کپسول اکسیژن و برای تعدادی از شهرستان‌ها از جمله شهرضا، سمیرم، فریدن، نائین و... هم در حد بضاعت، برای هر شهرستان حدود ۱۵ الی ۲۰ کپسول اکسیژن تهیه کردیم و به آن‌ها تحویل دادیم تا در اختیار نیازمندان قرار داده شود و همچنین در حاشیه آن محموله کمک‌های دارویی و ۶۰ عدد کپسول اکسیژن و دیگر تجهیزات پزشکی را برای شهر بِنت استان سیستان‌و‌بلوچستان ارسال کردیم.»

 

وی در رابطه با چگونگی ارائه خدمات درمانی به نیازمندان خاطر‌نشان کرد: «ما در سطح استان حدود ۳۰۰ خادمیار رضوی پزشک و پرستار در تخصص‌های مختلف داریم که در هر ماه بیش از ۴۰۰ الی ۵۰۰ بیمار نیازمند در سطح استان را ویزیت می‌کنند به صورتی که این بیماران بی‌بضاعت توسط کانون‌های محله‌ای و کانون‌های شهرستان‌ها شناسایی و به کانون سلامت معرفی می‌شوند و پس از طی مراحلی با توجه به نوع پوشش بیمه‌ای فرد نیازمند در مراکز درمانی مربوطه به صورت رایگان ویزیت می‌شوند و در صورت لزوم، دارو، خدمات درمانی سرپایی یا بستری در بیمارستان و اعمال جراحی را نیز دریافت می‌کنند.

 

جعفری اضافه کرد: کانون سلامت سعی در تأمین کلیه نیازهای درمانی بیماران بی‌بضاعت دارد که بخشی از هزینه‌های این امور توسط مددکاری و بخش دیگر را خیران تقبل می‌کنند.»
 
عطر مهربانی


خادمیارها که رفتند، رنگ به صورت پدر برگشته بود. دیگر سرفههای خشک نفس را بند نمیآورد و با لبخندی آرام خوابش برده بود. با بهبود حال پدر، حال همه اعضای خانواده هم بهتر شده بود. دیگر از آن درماندگی و پریشانی ساعت قبل خبری نبود. خادمیارها رفته بودند. ولی عطر مهربانیشان را در خانه جا گذاشته بودند. عطری که یادگار امام رئوف بود.
 

کد خبر 1092679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha