جذب ۵۰ میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات برای آبادانی درمیان

محمددوست با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات و اعتبار برای پیشرفت و آبادانی شهرستان درمیان جذب شده است، گفت: از این مبلغ ۳۵ میلیارد تومان آن اعتبار و مابقی تسهیلات بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سلمان محمددوست» امروز (17 شهریور) در نشست خبری ارائه گزارش عملکرد یکساله بنیاد علوی در شهرستان درمیان با اشاره به اینکه هدف اصلی قرارگاه توانمندسازی مردم از طریق افزایش راندمان تولید و رفع موانع تولید است، اظهار داشت: پشتیبانی از مردم و تولیدات آنها با استفاده از ظرفیت های داخل شهرستان درمیان هدف قرارگاه برای تحقق این هدف است.

 

وی با بیان اینکه در همین خصوص رسته های اصلی اشتغال را در شهرستان درمیان شناسایی کردیم، افزود: این رسته ها شامل رسته زرشک، دام سبک و سنگین، صنایع دستی، مرغ گوشتی، گردشگری و پرورش شتر مرغ است.

 

معاون اشتغال قرارگاه پیشرفت و آبادانی درمیان با بیان اینکه طرح مرتع کاری 150 هکتار از اراضی شهرستان درمیان با اعتباری بالغ بر 50 میلیون تومان اجرایی شده است، ادامه داد: طرح توزیع مرغ تخمی و 15 تن دان بین 450 خانوار، زنگ زرشک با اعتباری بالغ بر 200 میلیون تومان و توزیع 17 هزار اصله نهال مثمر با 550 میلیون تومان اعتبار بین کشاورزان از دیگر طرح های اجرا شده در درمیان است.

 

محمددوست با بیان اینکه بیش از 65 تن زرشک با رقمی به ارزش دو میلیارد و 700 میلیون تومان در جهت کاهش خسارت کشاورزان از آنها خریداری شده است، اظهارداشت: علاوه بر اینها بیش از 350 فقره تسهیلات زیر 150 میلیون تومان به ارزش 21 میلیارد تومان و هفت فقره تسهیلات کلان به ارزش در مجموع پنج و نیم میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال پرداخت شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در رسته کشاورزان بیش از 40 هکتار مزرعه زرشک با 24 هزار اصله نهال یارانه ای ایجاد شده است، گفت: همچنین دو واحد سرخانه مخصوص زرشک و 12 تالار بهداشتی زرشک راه اندازی شده است.

 

محمددوست با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 50 میلیارد تومان تسهیلات و اعتبار برای پیشرفت و آبادانی شهرستان درمیان جذب شده است، ادامه داد: از این مبلغ 35 میلیارد تومان آن اعتبار و مابقی تسهیلات بوده است.

 

 

کد خبر 1092683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha