۱۷ شهریور ۵۷  تبلور فرهنگ عاشورا بود

حجت الاسلام احمدی ۱۷ شهریور سال ۵۷ را تبلور فرهنگ عاشورا دانست و گفت: این روز سیاه و جمعه نکبت شاه کلاسی برای درس ایثار و شهادت بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «احمدرضا احمدی» عصر امروز(چهارشنبه ۱۷ شهریور) در نشست بازخوانی و اثرگذاری شهدای عاشورایی ۱۷ شهریور سال ۵۷ در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی اظهار کرد: به تعبیر کارشناسان ۱۷ شهریور سال ۵۷ نقطه عطفی بر پایان رژیم پهلوی بود.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان ادامه داد: هر انقلابی و حرکتی خاستگاهی دارد و برای آن خاستگاه، فلسفه ای مدون تنظیم شده و برای رسیدن به آن خاستگاه ها مولفه های مهمی اعم از ایثار و فداکاری نیاز است، در کل کشور قیام های مختلف اعم از ۱۵ خرداد، نهضت ورامین، قیام دی قم و غیره شکل گرفته بود و نهضت امام راحل در کل کشور حیات طیبه ای را طی کرد.

 

وی افزود: تا ۱۷ شهریور ماه خطبا، اهل منبر و انقلابی ها در اختفاء علیه نظام دست نشانده انگلیس و آمریکا تبلیغ می کردند و از سویی برخوردهای رژیم شاه شدید بود و ساواک در برخورد با انقلابیون و مبارزان از هیچ فشار و مجازاتی دریغ نمی کردند.

 

حجت الاسلام احمدی اضافه کرد: در مقطعی حوزه های علمیه به درخواست امام راحل قیام کردند و به خیابان ها آمدند اما رژیم پهلوی در هر قیام با شدت زیاد برخورد می کرد تا با دستگیری و شکنجه فریاد مردم را خاموش کند.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان تصریح کرد: در آن زمان راهپیمایی های مردم در کوتاه ترین زمان توسط ژاندارم ها خاموش می شد اما در روز تاریخی ۱۷ شهریور سنگی از کوه رها می شود و صدای آن عالم گیر شده و ایران را متوجه خود می کند.  

 

وی گفت: در ۱۷ شهریور ۵۷ انقلابیون تصمیم می گیرند در خیابان ژاله حرکتی انقلابی متفاوت را نسبت به روزهای گذشته به راه بیاندازند لذا جمعیت حدود ۱۰۰ هزار نفر از مرد و زن در دورانی که ظلم شاه فراگیر شده بود فراخوان شدند و دست به قیام زدند و اخبار رسانه ها حاکی از کشتار جمعی مردم بی گناه بود که ما آن روز جمعه را روز سیاه و روز نکبت شاه نامیدیم.

 

حجت الاسلام احمدی تصریح کرد: یک خبرنگار فرانسوی که در روز قیام ۱۷ شهریور حضور داشته تعداد کشته شدگان را حدود ۴ هزار نفر عنوان کرده و رسانه های داخلی حدود ۸۰ نفر اعلام کردند و پس از اعلام خبر کشتار انقلابیون برخی از مراجع عظام تقلید پیام صادر کرده و ضمن محکومیت شاه، شهادت مردم بی گناه را تسلیت گفتند.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان متذکر شد: در آن دوران ساواک از دست انقلابیون عاصی شد و حکومت پهلوی قادر به کنترل مردم نبود حتی پیش بینی کردند اگر این حرکت مردم تداوم یابد سیل ایجاد خواهد شد و خاندان پهلوی را با خود خواهد برد لذا در آن دوران حکومت نظامی در تهران تشکیل دادند.

 

وی با بیان اینکه اگر امروز از نعمت آزادی و نظام دینی و عزت برخوردار هستیم به برکت خون شهدا است، بیان کرد: مردم در ۱۷ شهریور آموختند که تنها راه برای به دست آوردن عزت، حاکمیت بر محور عدالت و از بین بردن ظلم  راه حضرت سیدالشهدا(علیه السلام) است و این راه نیاز به خون دارد.

 

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه شهادت در راه خداوند فرهنگ افتخارآمیزی است که ۱۷ شهریور این مهم را به مردم آموخت، یادآور شد: ۱۷ شهریور به ما می گوید که این روز سیاه و جمعه نکبت شاه کلاسی برای درس ایثار و شهادت بود و اگر در دفاع مقدس و در دفاع از حرم کسانی برای صیانت از اسلام و انقلاب اسلامی جان خود را کف دست می گیرند ریشه در فرهنگ حسینی دارد.


رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان، ۱۷ شهریور را تبلور فرهنگ عاشورا برشمرد و یادآور شد: امروز آیینه فرهنگ عاشورا در دفاع مقدس، دفاع از حرم، دفاع از تمامیت کشور و آرمان های انقلاب اسلامی دیده می شود.

 

 

کد خبر 1092695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha