تاسیس صندوق شورای توانبخشي مبتني بر جامعه در روستای کاشی

جمالدینی از تاسیس صندوق شورای توانبخشي مبتني بر جامعه در روستای کاشی بخش لیردف شهرستان جاسک خبر داد.

« محمد جمالدینی »، مجری طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه(CBR)در حوزه شرق شهرستان جاسک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در هرمزگان اظهار کرد: این صندوق با هدف حمایت از اجرای برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه در HDK روستا  و ارایه خدمات لازم به افراد دارای معلولیت راه اندازی شده است تا شورای CBR روستا  بتواند از طریق جلب مشارکت خیرین و نهادهای دولتی و ... به اهداف مورد نظر جامه عمل بپوشاند.  


وی افزود: ماهیت صندوق شورای توانبخشی کاملا غیردولتی و مردمی بوده و اداره آن تحت نظر شورای CBR روستا انجام گیرد.

 

مجری طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه (CBR)در حوزه شرق شهرستان جاسک ادامه داد: کمک های مالی ارایه شده از طریق شورای CBR روستا برای تسهیل در امر خدمت رسانی به افراد دارای معلولیت روستا است تا در کنار سایر حمایت های نهاد های دولتی و غیردولتی به رفع نیاز های ضروری افراد دارای معلولیت بپردازد.


وی به تشریح چگونگی راه اندازی صندوق شورای توانبخشي مبتني بر جامعه پرداخت و گفت: صندوق شورای CBR روستا با افتتاح حساب توسط رئیس شورا در یکی از بانک ها یا صندوق های قرض الحسنه با حق امضای رئیس شورا و یکی دیگر از اعضای شورا به عنوان خزانه دار تشکیل می شود.

 

جمالدینی با اشاره به اینکه خزانه دار با انتخاب توسط اعضا در اولین جلسه رسمی شورا انتخاب می شود، بیان کرد: تامین منابع مالی صندوق از محل کمک های مردمی و کمک های مستمر بهزیستی از محل مشارکت های مردمی و ردیف مربوط به گروه های غیردولتی و سایر منابع فرمانداری، دهیاری و .... صورت می گیرد.


وی افزود: این صندوق با سرمایه اولیه سه میلیون و 500 هزار تومان از شهریور سال 1400 فعالیت خود را با مشارکت اهالی روستا آغاز کرده و قرار است که اهالی روستا ماهیانه مبلغی را به صندوق برای حمایت از معلولان کمک کنند.


این فعال فرهنگی اجتماعی اضافه کرد: دو  صندوق دیگر نیز طی هفته های آتی در  روستاهای حوزه شرق شهرستان جاسک  راه اندازی خواهد شد.

 

گفتنی است؛ روستای کاشی در 150 کیلومتری از مرکز شهرستان جاسک در دورترین نقطه در شرق هرمزگان واقع شده است.

 

 

 

 

 

کد خبر 1092729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha