۱۳ میلیون جوجه ریزی گوشتی در خراسان جنوبی

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۳ میلیون و ۸۳۶ هزار و ۱۷۵ قطعه جوجه ریزی گوشتی در استان رخ داده است، گفت: طی این مدت ۹ میلیون و ۳۸۹ هزار و ۷۵۵ کیلوگرم گوشت مرغ تازه از خراسان جنوبی به استان های همجوار صادر شد.

«محمد اصغرزاده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: در خراسان جنوبی 598 واحد فعال در زمینه پرورش مرغ گوشتی وجود دارد.

 

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: بیشترین واحدهای پرورش مرغ گوشتی در شهرستان های درمیان با 186 واحد، بیرجند 127 واحد، سربیشه 78 واحد، خوسف 63 واحد، قاین 55 واحد و نهبندان 35 واحد فعال هستند.

 

وی با اشاره به میزان جوجه ریزی گوشتی از ابتدای سال 99 تا 17 شهریور 99 در خراسان جنوبی گفت: طی این مدت معادل 14 میلیون و 879 هزار و 845 قطعه برای تعداد ۸۶۵ واحد پرورشی جوجه ریزی صورت گرفته است.

 

اصغرزاده به میزان جوجه ریزی گوشتی از ابتدای سال جاری تاکنون اشاره کرد و افزود: میزان جوجه ریزی گوشتی در سال جاری برابر 13 میلیون و 836 هزار و 175 قطعه در تعداد ۸۷۳ واحد بوده است که حدود ۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

 

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی در خصوص میزان واکسیناسیون گوشتی از ابتدای سال جاری تاکنون عنوان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا ۱۷ شهریور برابر 59 میلیون و 362 هزار و 689 دُز واکسیناسیون گوشتی در استان صورت گرفته است.

 

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون یک میلیون و 52 هزار کیلوگرم تخم مرغ به سیستان و بلوچستان و کرمان صادر شده است، گفت: طی این مدت 332 هزار و 695 قطعه مرغ زنده جهت کشتار به سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان رضوی و یزد صادر شده است.

 

اصغرزاده در پایان بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 9 میلیون و 389 هزار و 755 کیلوگرم گوشت مرغ تازه از خراسان جنوبی به استان های سیستان و بلوپستان، کرمان و جنوب کرمان صادر شد.

 

 

 

 

 

کد خبر 1092766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha