توجه به کلاس های قرآنی و کارگاه های حرفه آموزی در زندان های فارس

جلالی گفت: در بندهای قرآنی زندان های فارس، کلاس های قرائت، روخوانی و روان خوانی و حفظ قرآن برای زندانیان برگزار می شود و برای اشتغال آنها کارگاه های حرفه آموزی و اشتغال در زندان راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «رسول جلالی»، امروز (پنج شنبه 18 شهریور) در بازدید از کانون اصلاح و تربیت شیراز گفت: تیم های بازدید دوره ای دادستان کل و معاونت نظارت بر دادسراها به صورت ماهانه به استان ها اعزام می شوند و بازدید این ماه از زندان های فارس به عهده من بود.

مدیرکل نظارت بر زندان ها و بازداشتگاه های دادستانی کل کشور افزود: زندانبانی، کاری طاقت فرسا است و با غم و گرفتاری های مردم سر و کار دارد و کارکنان به ویژه مدیرکل زندان های استان خالصانه به دنبال خدمت به افرادی هستند که به نوعی گرفتار جرم، مسائل مالی و اقتصادی و زندان شده اند.

وی اضافه کرد: هر کسی که یک قدم برای رفع حاجت و گرفتاری همنوع خود بردارد مانند 9هزار سال عبادت است و کارکنان زندان ها عبادت بزرگی می کنند.

جلالی تاکید کرد: در بازدید اززندان های فارس در جریان مشکلات عمومی زندانیان قرار گرفتیم و برای پیگیری آنها در سطح استانی و فرا استانی اقدام خواهیم کرد و زندانیان همین که بدانند گوش شنوایی هست تا مشکلش را حل کند نقطه امیدی خواهند داشت.

وی ادامه داد: استان فارس در سطح کشور از نظر تعداد زندان، بیشترین زندان را دارد و فاصله ها هم زیاد است و در این بازدیدها شاهد وضعیت خوب زندان ها در فارس بویدم که زندانیان از نظر پوشاک، خوراک و بهداشت عموما رضایت داشتند.

جلالی اضافه کرد: بیشتر درخواست های زندانیان درخصوص مسائل حقوقی و قضایی بود زیرا اطلاعات حقوقی کافی ندارند و مددکاران و همکاران قضایی باید به آنان مشاوره دهند.

مدیرکل نظارت بر زندان ها و بازداشتگاه های دادستانی کل کشور تاکید کرد: برخی شهرها در استان فارس زندان ندارند  ولامرد تا لارستان بیش از 150کیلومتر است و اعزام زندانی از مراجع قضایی لامرد به زندان لارستان تبعاتی دارد و برای خانواده زندانی برای ملاقات با مشکلاتی همراه می شود و برای ساخت بازداشتگاه در شهرستان لامرد باید تخصیص اعتبار توسط مسئولان انجام شود.

وی با اشاره به اقدامات آموزشی در زندان های فارس گفت: در بندهای قرآنی زندان ها، کلاس های قرائت، روخوانی و روان خوانی و حفظ قرآن برای زندانیان به ویژه زندانیان بیسواد برگزار می شود و  کارهای بسیار ارزشمندی در زندان ها در حال انجام است و برای اشتغال آنها کارگاه های حرفه آموزی و اشتغال در زندان راه اندازی شده است.

کد خبر 1092768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha