با طرح سازماندهی مجوزها به نیازسنجی سازمان ثبت اسناد و املاک توجهی نمی شود

غلامپور با بیان اینکه تعداد سردفتران را ما گزینش نمی کنیم بلکه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیازسنجی می کند، گفت: با طرح سازماندهی مجوزها به نیازسنجی سازمان ثبت اسناد و املاک توجهی نمی شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، محمدرضا غلامپور، رئیس کانون سردفتران و دفتریاران خراسان جنوبی شب گذشته (چهارشنبه ۱۷ شهریور) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره طرح سازماندهی مجوزها با بیان اینکه  در بحث رفع موانع کسب و کار در مقابل دانش آموختگان حقوق و فقه نیستیم، گفت: با توجه به اینکه طرح ساماندهی مجوزها ماده 3، 5 و 69 قانون دفاتر اسناد رسمی را حذف کرده است با آن مخالفیم.

 

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بر اساس ماده 5 به ازای هر 15 هزار نفر جمعیت یک دفترخانه باید وجود داشته باشد اما این ماده در طرح جدید ساماندهی مجوزها حذف شده است، گفت: حجم معاملات برای تعیین تعداد سردفتران ملاک قرار گرفته است.


غلامپور با بیان اینکه اکنون 8 هزار و 500 سردفتر در کشور داریم که بر اساس جمعیت به ازای هر 10 هزار نفر یک سردفتر وجود دارد، گفت: تعداد سردفتران را ما گزینش نمی کنیم بلکه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیازسنجی می کند و با این طرح به نیازسنجی سازمان ثبت اسناد و املاک توجهی نمی شود.

کد خبر 1092786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha