کلاس های سواد آموزی برای بزرگسالان در رده سنی ۱۰ تا۵۰ سال برگزار می شود

اسدی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۷۰۰ نفر و امسال ۶۰۰ نفر در آزمون استخدامی آموزشیاران و آموزش دهندگان قبول شدند، گفت:کلاس های سواد آموزی برای بزرگسالان در رده سنی ۱۰ تا۵۰ سال برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «مصطفی اسدی» در جمع خبرنگاران ضمن تبریک روز جهانی سوادآموزی با اشاره به ارزیابی سالانه یونسکو در مباحث رشد علمی و فرهنگی و رشد و پیشگیری از بی سوادی گفت: با توجه به آموزش های غیر حضوری، شعار امسال "سواد آموزی برای بهبود شرایط با محوریت انسان، کاهش فاصله دیجیتالی " می باشد.

 

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه سازمان ملل در دهه دوم قرن ۲۱ باز تعریفی از سواد ارائه داد که در آن ماهیت سواد تغییر یافت و علاوه بر خواندن و نوشتن و محاسبه کردن فرد باید مهارت های دیگر هم داشته باشد تصریح کرد: بر این اساس شخصی که در یک رشته دانشگاهی موفق به دریافت مدرک دکترا می شود تنها حدود پنج درصد با سواد است و باید شخص ده مهارت دیگر از جمله سواد عاطفی، سواد ارتباطی و سواد مالی را بیاموزد.

 

وی افزود: اغلب مهارت هایی که در سال ۲۰۱۵ برای کار کردن ضروری قلمداد می شدند در سال ۲۰۲۰ تغییر کردند به عنوان مثال در سال ۲۰۱۵ کسب مهارت های حل مسائل پیچیده و هماهنگی با دیگران اولویت داشت و در سال۲۰۲۰ حل مسائل پیچیده،تفکر انتقادی و خلاقیت در اولویت قرار داشتند.

 

اسدی درباره شرایط سنی ثبت نام در کلاس های سواد آموزی گفت: کلاس های سواد آموزی برای بزرگسالان در رده سنی ۱۰-۵۰ سال برگزار می شود.

 

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی در خصوص مقایسه آمار باسوادی در ایران و جهان تصریح کرد: در گروه سنی ۱۵ سال به بالا میانگین نرخ باسوادی در جهان ۸۶ درصد و در ایران نیز همان ۸۶ درصد است و این در حالی است که میانگین نرخ با سوادی در گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ سال در جهان ۹۱ درصد و در کشورمان ۹۷/۴ درصد می باشد و در رده سنی ۶۴ سال نیز ۲ درصد بالاتر از میانگین جهانی هستیم.

 

معاون سواد آموزی دستگاه تعلیم و تربیت استان با بیان اینکه در سال تحصیلی گذشته آمار باسوادی خراسان رضوی به مرز ۹۸/۳ رسید اظهار داشت: در سال گذشته ۱۷۰۰ نفر و امسال ۶۰۰ نفر در آزمون استخدامی آموزشیاران و آموزش دهندگان قبول شدند و امیدواریم ۵۰۰ نفر دیگر از آموزش دهندگان نیز از طریق قانون جامع ایثارگران تعیین وضعیت شوند.

کد خبر 1092820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha