رئیس جمهور به داد زرشک کاران خراسان جنوبی برسد

اسحاقی گفت: از رئیس جمهور استدعا دارم به داد کشاورزان استان برسد، تا بتوانند از محصول خود بهره ببرند؛ امروز کشاورز ما هیچ انگیزه ای برای برداشت محصول زرشک ندارد چون محصول سال قبل در انبارها و بارگاه ها دپو شده است و باید محصول جدید را برداشت کند.

«سلمان اسحاقی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، اظهار کرد: انتظار ما از رئیس جمهور این است که در وهله اول درخصوص بروکراسی اداری در استان خراسان جنوبی به گونه ای دستورات لازم را صادر و ابلاغ کند که مشکلات مردم و سرمایه گذاران حل شود.

 

نماینده مردم شهرستان های قاینات و زیرکوه در خانه ملت با بیان اینکه بروکراسی های اداری در خراسان جنوبی مشکل ساز شده است، افزود: در جلسه شورای اداری این مهم باید توسط ریاست جمهوری تاکید شود.

 

وی در ادامه گذری به محصولات استراتژیک استان همانند زعفران، زرشک و عناب زد و افزود: تنها استان کشور هستیم که دارای محصول زرشک هستیم، از ریاست جمهوری استدعا دارم تا به داد کشاورزان استان برسد، تا بتوانیم از این محصول بهره ببریم چراکه امروز کشاورز ما هیچ انگیزه ای برای برداشت محصول زرشک ندارد چون زرشک در انبارها و بارگاه های ما دپو شده است و باید محصول جدید را برداشت کنیم.

 

وی تصریح کرد: بحث آب در استان خراسان جنوبی بسیار حیاتی شده است، امسال کم آبی برای ما ملموس بود و به خاطر استمرار خشکسالی در استان سال آینده متاسفانه با بحران بیشتری از آب مواجه خواهیم شد.

 

نماینده مردم شهرستان های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تثبیت پایانه گمرک یزدان برای مهم است، گفت: ریاست جمهوری حمایت کردند و شاهد بازگشایی این پایانه هستیم لذا برای تثبیت و استمرار فعالیت این گمرک باید دستورات لازم و نگاه مثبت داشته باشند.

 

اسحاقی با بیان اینکه اقتصاد خراسان جنوبی حول محور کشاورزی و دامپروری است، افزود: متاسفانه با خشکسالی مواجه هستیم لذا از ریاست جمهوری خواستاریم در بحث تامین نهاده های دامی با استان هایی که با بحران خشکسالی مواجه نشده اند و دارای نهاده های طبیعی دامی هستند برای استان رایزنی کنند.

 

وی بیان کرد: در بخش معدن، بعد از 13 سال فولاد قاینات با حمایت های متوالی ریاست جمهور بخش احیای آن راه اندازی خواهد شد، انتظار داریم بخش فولاد سازی فولاد قاینات این زمان طولانی را نداشته باشد.

 

نماینده مردم شهرستان های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حضور معادن در استان بسیار ارزشمند است، تنها برداشت از معادن برای ما مهم نیست، ما مطمئن هستیم آیت الله رئیسی می توانند به تعهدات اجتماعی معادن استان توجه کنند، برای ما اجرای تعهدات اجتماعی معادن مهم است.

 

 

 

کد خبر 1092885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha