همایش سه ساله های حسینی با رعایت نکات بهداشتی برگزار می‌شود 

شقیقه شفیعی گفت: امسال با توجه به شرایط کرونایی همایش سه ساله های حسینی بنا بر ضرورت با رعایت نکات بهداشتی، عصر روز شنبه راس ساعت ۱۷ و سی دقیقه به صورت محدود برگزار می شود.

 «شفیقه شفیعی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: یکی از برنامه های هر ساله پیروان عترت هیئت رزمندگان اسلام شهرستان جیرفت در سالروز شهادت حضرت رقیه (س)، برگزاری همایش سه ساله های حسینی است.


مسئول پیروان عترت هیئت رزمندگان اسلام جیرفت بیان کرد: امسال با توجه به شرایط کرونایی این همایش بنا بر ضرورت همراه با رعایت نکات بهداشتی، عصر روز شنبه راس ساعت ۱۷ و سی دقیقه به صورت محدود برگزار می شود.


وی در تشریح برنامه های این همایش، افزود: سخنرانی، مداحی، اهدای لباس به دختران سه ساله و همچنین تجلیل از دختران هم نام با نام مبارک حضرت رقیه (س) برخی از برنامه های تدارک دیده شده برای اجرا در همایش سه ساله های حسینی است.


شفیعی با بیان این مطلب که سعی داریم در اجرای این همایش از دختران کوچک و نوجوان استفاده کنیم، ابراز کرد: در پایان نیز مادران با قرائت عهدنامه، با حضرت زینب (س) پیمان می بندند که دختران خود را پیرو ولایت و محجبه تربیت کنند.


مسئول پیروان عترت هیئت رزمندگان اسلام جیرفت تاکید کرد: هدف از اجرای همایش سه ساله های حسینی، آشنایی نسل نونهال و نوجوان با وقایع کربلا، آشنایی آنها با سیره حضرت رقیه (س) همچون صبر و حیاء و همچنین ترویج معارف اهل بیت (ع) است.


وی ادامه داد: قطعا برگزاری چنین همایش هایی زمینه آشنایی کودکان و نونهالان با حماسه حسینی را فراهم کرده و حضور مادران در این همایش نیز تاثیر بسزایی بر تربیت کودکان دارد.


شفیعی اظهار کرد: مادران باید با تاسی از سیره حضرت زینب (س)، دختران خود را همچون حضرت رقیه (س)، زینب وار تربیت کرده و با معارف اهل بیت (ع) و زندگی آنها آشنا کنند.


مسئول پیروان عترت هیئت رزمندگان اسلام جیرفت عنوان کرد: حضرت رقیه (س) برترین الگو برای دختران ما در حفظ حجاب است چرا که در آن شرایط سخت و دشوار نگران و مراقب حجاب خود بودند.


وی در خاتمه یادآور شد: قریب ۱۴ سال است که همایش سه ساله های حسینی برگزار می‌شود و در این سال ها با عنایت خداوند شاهد باز شدن گره های زیادی از مشکلات گرفتاران به دستان کوچک دردانه اباعبدالله الحسین (ع) بوده ایم.

کد خبر 1092907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha