بیش از ۳ هزار نفر در تعاونی‌های آستارا اشتغال دارند

قاضی‌پور گفت: سه‌هزار و ۷۰۰ نفر در شرکت تعاونی‌های شهرستان آستارا اشتغال دارند.

«شهلا قاضی‌پور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،اظهارکرد: ۱۳ تا ۱۹ شهریور، هر سال به عنوان هفته تعاون نامگذاری شده و این ایام فرصتی برای بازگویی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های این بخش مهم اقتصادی کشور است.

 

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بندر آستارا افزود: تعاونی‌ها نقش مهمی در افزایش ظرفیت تولید و درآمدزایی دارند و باید به این موضوع بیش از پیش توجه کرد.

 

وی با بیان‌اینکه تعداد شرکت تعاونی‌های شهرستان آستارا ۳۴۰ تعاونی است، تصریح‌کرد: با احتساب شرکت تعاونی سهام عدالت ۱۴۹ هزار و ۸۵۵ نفر از همشهریان در تعاونی‌ها عضو هستند.

 

قاضی‌پور گفت: سه‌هزار و ۷۰۰ نفر در شرکت‌ تعاونی‌های آستارا اشتغال دارند.

 

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بندر آستارا به عملکرد بخش تعاون این اداره در یکسال گذشته اشاره کرد و افزود: در این مدت ۶۹ مورد نظارت بر تعاونی‌ها شامل نظارت عمومی، نظارت برمجامع، صورت‌های مالی، بازرسی مالی تعاونی‌های تولیدی، خدماتی و توزیعی صورت گرفته است.

 

وی با اشاره به اینکه تعاونی‌های آستارا در این مدت ۲ هزار و ۱۵۶ هزار دلار صادرات داشتند، تصریح‌کرد: عمده محصولات صادراتی که تعاونی‌ها داشتند شامل سیب‌درختی، کیوی، هندوانه، گوجه‌فرنگی، سیر، کیف و کفش و ... بود.

 

قاضی‌پور با بیان‌اینکه طی یکسال گذشته در شرکت‌های تعاونی شهرستان آستارا برای ۳۴۷ نفر فرصت شغلی ایجاد شده است، گفت: در این مدت همچنین ۴ شرکت تعاونی تاسیس شد.

 

این مقام مسئول به برگزاری آموزش‌های مهارتی، حقوقی، مدیریتی و تخصصی و وبینارهای آموزشی در طول یکسال گذشته برای فعالین بخش تعاون اشاره کرد و افزود: از این دوره‌های آموزشی یکهزار و ۷۹۵ نفر ساعت بهره‌مند شدند.

 

وی با اشاره به برگزاری آموزش‌های مجازی در حوزه تعاون در این مدت،اظهارکرد: از دوره‌های تخصصی که به صورت مجازی برگزار شد بیش از یکهزار و ۷۵۶ نفر ساعت بهره بردند.

 

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بندر آستارا با بیان‌اینکه یکی دیگر از فعالیت‌های اساسی این اداره تلاش برای تشکیل تعاونی توسعه و عمران شهرستان بوده که تاکنون ۵۳۴ نفر عضو این تعاونی هستند، تصریح‌کرد: با توجه به اهمیت تشکیل این تعاونی در راستای اشتغال‌زایی و ایجاد سرمایه‌گذاری در شهرستان تلاش‌های زیادی انجام شده است.

 

قاضی‌پور خاطرنشان‌کرد: شهروندان برای کسب اطلاعات بیشتر جهت عضویت در شرکت تعاونی توسعه عمران به آدرس http://shabestan.ir/detail/News/1090714 مراجعه کنند.

کد خبر 1092961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha