افزایش ۱۰ درصدی کشت محصولات زراعی در خوزستان

امیری زاده گفت: استان خوزستان از حیث کاشت سبزی و صیفی جات رتبه دوم کشور و از حیث پرورش شیلات رتبه نخست کشور را دارد و نسبت به سال گذشته در بخش کشت محصولات زراعی ۱۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «خدارحم امیری زاده» عصر امروز (پنجشنبه 18 شهریور) در جلسه قرارگاه سه گانه محرومیت زدایی که با حضور وزیر کشور در استانداری برگزار شد اظهار کرد: در استان خوزستان بیش از کی میلیون سطح زیر کشت وجود دارد که میزان تولیدات کشاورزی 17و نیم تن در سال است و از این حیث رتبه خوزستان را دراختیار داریم.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان با بیان اینکه 14 درصد از کل تولیدات کشاورزی کشور را خوزستان تامین می کند افزود: 25 درصد گندم و 61 درصد شکر کشور در خوزستان صورت می گیرد علاوه بر این در بخش تولیدات خرما 90 هزار تن صادرات خرما انجام می‌شود.

 

وی اضافه کرد: استان خوزستان از حیث کاشت سبزی و صیفی جات رتبه دوم کشور و از حیث پرورش شیلات رتبه نخست کشور را دارد و نسبت به سال گذشته محصولات زراعی خوزستان 10 درصد افزایش داشته است.

 

امیری زاده به بیان درخواست ها برای کاهش مشکلات کشاورزی پرداخت و تصریح کرد: پرداخت خسارات سیل سال 98، مطالبات پرداخت صندوق بیمه کشاورزی، پرداخت معوقات کشت و همچنین ابلاغ مصوبات هیئت دولت در خصوص مقابله با اثرات خشکسالی از مهمترین درخواست ها هستند.  

 

کد خبر 1092972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha