بازدید وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم از مسکن ملی طبس

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی که همراه رئیس جمهور به استان خراسان جنوبی سفرکرده است از روند اجرای پروژه اقدام ملی مسکن طبس بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «رستم قاسمی» وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم امروز (۱۹ شهریور) در سومین سفر استانی رئیس جمهور به خراسان جنوبی از روند اجرای پروژه اقدام ملی مسکن طبس بازدید کرد و در جریان مشکلات این طرح قرار گرفت.

 

در ادامه نیز جلسه حل مشکلات پروژه اقدام ملی مسکن طبس با حضور وزیر راه و مهدی الاهی نماینده عالی دولت در شهرستان طبس در سالن جلسات شهدای فرودگاه برگزار شد.

 

قاسمی همچنین در حاشیه دیدار رئیس جمهوری با مردم طبس در محل امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) در پاسخ به دغدغه و درخواست آنان برای ساخت و تامین مسکن گفت: تمام افراد که مسکن اولی هستند و بند «ج» آنان قرمز نشده، نسبت به ثبت‌نام در سامانه اقدام کنند.

 

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در شهر طبس ۲ قطعه جدید برای الحاق به شهر تعیین شده است، خاطر نشان کرد: به دنبال الحاق قطعات زمینی دیگری نیز هستیم.

 

به گفته وی مردم اذعان دارند که برخی شرکت‌ها در وسط شهر طبس زمین‌های خوبی را گرفتند که این موضوع را پیگیری و علت را بررسی خواهیم کرد.

 

قاسمی با اشاره به اینکه برنامه دولت سیزدهم احداث یک میلیون مسکن در کشور است، ادامه داد: تلاش می شود که مصالح ساختمانی از جمله سیمان و میلگرد از طریق دلالی عرضه نشود و با خرید مستقیم از کارخانه باشد تا واحدها مسکونی با کمترین قیمت به‌ دست مردم برسد.

 

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در شهر طبس مشکل زمین نداریم، گفت: طرح‌های خوبی به شهر الحاق می شود تا به همه مردم زمین برسد و این کار هم سریع انجام خواهد شد.

 

گفتنی است؛ تسریع در روند واگذاری زمین برای طرح‌های سرمایه‌گذاری، استخدام نیروهای بومی در معادن شهرستان، تسریع در واکسن کارگران معادن، افزایش اجاره‌بها در طبس، کاهش درصد تسهیلات مسکن از مشکلات و درخواست‌ها مطرح شده از سوی مردم شهر طبس بود.

 

کد خبر 1093057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha