سینما جزیی جدایی ناپذیر از زندگی آدمی است

سهرابی گفت: سینما جزیی جدایی ناپذیر از زندگی آدمی است و به عبارت دیگر بشر را وابسته خود کرده است و نیاز به برنامه ریزی جدی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «صابر سهرابی»، روز ملی سینما را روزی برای ارج نهادن به هنری فراموش نشدنی دانست و با تشریح برنامه های ویژه این ایام گفت: این برنامه ها همزمان با ۲۱ شهریور به عنوان روز ملی سینما برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس افزود: سینما رسانه ای است نافذ و تعیین کننده و امروزه، می توان برای بسترسازی و عملیاتی کردن برنامه ها و راهبردهای کلان ملی و بین المللی از این رسانه بهره گیری کرد.

وی اضافه کرد: برای فهم سینما به طور کلی و سینمای یک کشور به نحو خاص نمی توان از عناصر و ویژگی های فرهنگی غفلت کرد و برای فهم بهتر چیستی ها و چگونگی های سینمای امروز نیز می بایست سینما را به عنوان یکی از عناصر فرهنگی در نظر آورد و بعد در چارچوب فرهنگ خودمان، به فهم مولفه ها و ویژگیهای سینمای ایرانی در کشور اسلامیمان دست یافت.

سهرابی با اعلام برنامه های روز ملی سینما گفت: آئین گرامیداشت فعالان فیلم سازی، تکریم از آموزشگاه های آزاد سینمایی، شرکت های فیلمسازی، مدیران و کارکنان آن، رونمایی از پوستر دهمین جشنواره استانی فیلم کوتاه شیراز در طول هفته جاری از این موارد است.

وی تاکید کرد: روزانه صدها فیلم در سینماهای مختلف دنیا به روی پرده می رود و حاصل آن میلیاردها دلار درآمد برای شرکت های فیلم سازی و سرگرمی میلیون ها انسان در سراسر این کره خاکی است و امروزه فیلم و سینما جزیی جدایی ناپذیر از زندگی آدمی است و به عبارت دیگر بشر را وابسته خود کرده است و نیاز به برنامه ریزی جدی دارد.

کد خبر 1093065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha