​حضور آمریکا در افغانستان نتیجه ای جز فقر و کشتار نداشت/ حل مشکلات اقتصادی اولویت دولت سیزدهم باشد

آیت الله نورمفیدی گفت: حضور ۲۰ ساله آمریکا در افغانستان نتیجه ای جز فقر، فلاکت و کشتار برای مردم این کشور به همراه نداشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، آیت الله «سید کاظم نورمفیدی» ظهر امروز(جمعه 19 شهریور) در خطبه های عبادی سیاسی امروز نماز جمعه گرگان با اشاره به تحولات افغانستان اظهار کرد: کشور افغانستان بیش از 40 سال گرفتار فراز و نشیب ها و گرفتاری ها زیادی است.

 

امام جمعه گرگان به حضور 20 ساله آمریکا در افغانستان اشاره کرد و ادامه داد: حضور آمریکا در افغانستان هیچ نتیجه ای جز فقر، فلاکت و کشتار برای مردم این کشور نداشت و این معضلات محصول حضور 20 ساله آمریکا رد این کشور بود.

 

وی شرایط فعلی افغانستان را بسیار سخت دانست و افزود: جهانیان و مردم افغانستان باید بدانند که جنگ راه حل نیست و راه حل مشکل افغانستان تشکیل حکومت و دولت مردمی است.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه گرسنگی، بیماری، فقر، فلاکت و جنگ از مشکلات مردم افغانستان است و مردم این کشور نیاز به کمک دارند، بیان کرد: اگر قرار باشد گروهی در این کشور خواستار حاکمیت مطلق پیدا کند و به دیگران اعتنا نکند با شرایط افغانستان تطابق ندارد و دیر یا زود اوضاع به هم می ریزد.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به فرار 6 اسیر فلسطینی از زندان فوق امنیتی رژیم صهیونیستی تصریح کرد: این اتفاق پدیده عجیبی در قرن حاضر بود که این زندانیان به دور از نگاه نیروهای امنیتی و زندانبان ها برای حفر تونل و فرار از زندان اقدام کردند و امیدوارم به زودی همه بشریت به ویژه مسلمانان و کشورهای اسلامی از شر غده سرطانی اسرائیل نجات پیدا کنند.

 

وی با بیان اینکه متأسفانه مشکلات اقتصادی، معیشتی و مسکن فشار زیادی به مردم کشورمان تحمیل کرده است، یادآور شد: امیدوارم حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم و تأمین واکسن برای ریشه کنی کرونا در اولویت دولت سیزدهم باشد.

 

آیت الله نورمفیدی 20 شهریورماه سالروز شهادت عالم مبارز مجاهد مرحوم آیت الله مدنی را گرامی داشت و گفت: این عالم مجاهد از محققان برجسته نجف بود که در سال 60 به دست منافقین به شهادت رسید.

 

امام جمعه گرگان پیشاپیش با تسلیت سالروز شهادت امام حسن مجتبی(علیه السلام) افزود: البته شهادت امام حسن(علیه السلام) به نقل معروف آخر ماه صفر است اما در برخی از روایات نیز هفتم ماه صفر را به عنوان سالروز شهادت ایشان نقل کردند، امام حسن(علیه السلام) علاوه بر بیرون در درون منزل نیز مظلوم بودند.

 

 

کد خبر 1093080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha