آبرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار خراسان جنوبی تا پایان سال آینده

امامی گفت: تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار خراسان جنوبی تا پایان سال ۱۴۰۱ از نعمت آب لوله کشی بهره مند می‌شوند.

«حسین امامی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، در خصوص وضعیت اعتباری و مشکلات حوزه آبرسانی در خراسان جنوبی، گفت: امسال 202 میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات محرومیت زدایی داریم،‌ همچنین سرجمع اعتبارات بخش روستایی 300 میلیارد تومان بوده است که اعتبار بسیار مناسبی است که با تخصیص آن آبرسانی به تعداد زیادی از روستاها در دستور کار است.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی افزود: 200 میلیارد تومان برای آبرسانی سیار روستاها و ‌مناطق عشایری از محل مدیریت بحران پیش بینی شده که تاکنون ۲ میلیارد تومان به حساب استان واریز شده و در هفته های آینده نیز مبلغ خوبی واریز خواهد شد که آبرسانی را سرعت می دهد.

 

وی با بیان اینکه علاوه بر این اعتبارات 250 میلیارد تومان از اعتبارات ماده 56 با عاملیت بانک رفاه اختصاص یافته است که امیدواریم این تفاهم نامه تصویب شود تا مشکلات آبرسانی استان حل شود، گفت: در مجموع با تخصیص این اعتبارات مشکل آب تمامی روستاهای بالای 20 خانوار استان تا پایان سال 1401 تعیین تکلیف می شوند.

 

امامی از آبرسانی سیار به 350 تا 380 روستای استان به صورت دائم خبر داد و افزود: امسال از محل اعتبارات ملی برای این مهم اعتبار در نظر گرفته شده که در این خصوص امسال مشکلی نخواهیم داشت.

 

وی ادامه داد: بالغ بر چهار میلیارد تومان هم از اعتبارات استانی ابلاغ شده که امیدواریم با اعتباراتی که در این بخش پیش بینی شده، برای آبرسانی مشکلی نداشته باشیم چراکه 22 تانکر مالکیتی شرکت امسال فعال خواهند بود.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه به اینکه مقوله آب یکی از اولویت های خراسان جنوبی است یکسری برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت با حمایت های دولت و تاکید ریاست جمهوری در سفر به طبس برای حل مشکلات آب؛ به صورت عملیاتی انجام خواهد شد.

 

وی در پایان به حوزه برق هم اشاره کرد و گفت: موضوع آب و سایر زیرساخت های نیروگاه طبس آماده شده است، و توسعه آن صورت خواهد گرفت که استان به یکی از قطب های تولید برق شرق کشور تبدیل خواهد شد.

 

امامی افزود: برای تامین زیرساخت های آب و برق برای محرومیت زدایی و توسعه صنایع، قرارگاه آب تشکیل شده که با حمایت های دولت سیزدهم، هیچ دغدغه ای نخواهیم داشت.

کد خبر 1093089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha