بازارچه های مرزی،  فرصتی برای بهره برداری اقتصادی و اشتغال

آیت الله رئیسی با بیان اینکه فعال شدن بازارچه های مرزی می تواند به گسترش و توسعه صادرات بینجامد، گفت: فعال شدن بازارچه های مرزی کار بسیار مهمی است که به امنیت مرزها هم کمک می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» عصر امروز (19 شهریور) در بدو ورود به فرودگاه بیرجند با بیان اینکه طی 40 سال گذشته تلاش هایی برای محرومیت زدایی در خراسان جنوبی صورت گرفته اما باز هم محرومیت در این استان وجود دارد که باید برطرف شود، گفت: یکی از مسائل مهم استان مسئله جاده‌ها و ارتباطات ریلی است.

 

وی در خصوص برنامه دولت برای جاده ها و راههای مواصلاتی استان، گفت: امروز وزیر راه همراه ما هستند که این مسئله را دنبال می کنند، مسئله اصلاح جاده های مواصلاتی و مسئله ریلی در مناطق مختلف جزو برنامه ها است که یکی از این مناطق خراسان جنوبی است.

 

رئیس جمهور با اشاره به کاهش نزولات آسمانی در خراسان جنوبی به ظرفیت های استان از جمله ذخائر معدنی اشاره کرد و گفت: اقتصاد خراسان جنوبی اقتصاد معدن است که باید در جهت فعال کردن ظرفیت های معطل ماندن معادن تلاش شود.

 

مرز یک فرصت برای بهره برداری اقتصادی و اشتغال است 

آیت الله رئیسی در ادامه سفر به خراسان جنوبی را یک توفیق برای عرض سلام و خداقوت مجدد به مردم استان عنوان کرد و گفت: در این سفر یک نشستی با اقشار مختلف مردم و نخبگان خواهیم داشت و امید است در این سفر بتواند با توجه به بررسی هایی که از قبل انجام شده و نشست هایی که در استان صورت خواهد گرفت، بتوایم یک سری از اولویت ها را در استان دنبال کنیم.

 

وی بازارچه های مرزی را یک فرصت برای بهره برداری اقتصادی و اشتغال دانست و گفت: مرز تهدید نیست بلکه فرصت است، یکی از فرصت های مرزهای خراسان جنوبی بهره برداری اقتصادی و مبادلات مرزی بین ساکنین در ایران و افغانستان است.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه فعال شدن بازارچه های مرزی می تواند به گسترش و توسعه صادرات بینجامد و وضع اقتصادی مرزنشینان را سامان دهد، گفت: فعال شدن بازارچه های مرزی کار بسیار مهمی است که به امنیت مرزها هم کمک می کند، در سفر قبلی به خراسان جنوبی تاکید کردم که بازارچه های مرزی فعال شود، در این سفر هم باز روی بازارچه های مرزی تاکید خواهیم کرد.

 

 

 

کد خبر 1093098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha