سفرهای پایان هفته رئیس جمهوری نشان داد ایشان از جنس مردم است 

حجت الاسلام یحیی احمدی زاده گفت: رئیس جمهوری در این چند هفته با سفر به استان های خوزستان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی نشان دادند که از جنس مردم هستند و قطعا این سفرها دارای منشا خیر و برکات است و امیدواریم که مشکلات مردم عزیزمان به زودی حل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۱۹ شهریور حجت الاسلام «یحیی احمدی زاده» در خطبه های نماز جمعه قلعه گنج، ضمن سفارش به تقوای الهی، گفت: ربا، تکبر و غرور، ترک نماز بدون عذر، بی صبری هنگام مصیبت از جمله عواملی هستند که اعمال حسنه انسان را تباه می کنند.

 
امام جمعه موقت قلعه گنج افزود: خداوند متعال در آیات قران کریم و معصومین (ع) در روایات  به آنها اشاره کرده اند، خداوند متعال می فرماید؛ وای بر نماز گزارانی که از یاد خدا غافل هستند آنها  کسانی هستند که در عبادت خودشان جزء ریا و خودنمایی انگیزه دیگری ندارند.


وی بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) می فرماید؛ روز قیامت به فرد ریا کار خطاب می شود مزد اعمالی که انجام داده ای برو از همان کسی که به خاطرش انجام داده ای بگیر و خطاب می شود ای نیرنگ باز، ای گنهکار، ای ریاکار، اعمال تو گم و مزد تو باطل شد.


حجت الاسلام احمدی زاده تاکید کرد: پس بیاییم مواظب باشیم اعمال خودمان را برای رضای خدا انجام دهیم تا این اعمال حسنه ما از بین نرود.


خطیب موقت جمعه قلعه گنج با بیان این مطلب تکبر و غرور از دیگر مواردی است که اعمال انسان را تباه می کند، اظهار کرد: امام علی (ع) می فرماید؛ خداوند مخلوقات خود را با امورى که آگاهى ندارند آزمایش می کند تا تکبر و خود پسندى را از آنها زدوده و خود بزرگ بینى را از آنها دور کند.


وی ادامه داد: پس از آنچه خداوند نسبت به ابلیس انجام داد عبرت گیرید زیرا که اعمال فراوان او را با تکبر و عجب از بین برد. او ۶ هزار سال عبادت کرده اما با لحظه ای تکبر همه را نابود کرد.


حجت الاسلام احمدی زاده تصریح کرد: یکی از آثار مال حرام، پذیرفته نشدن نماز و دعا است و نبی مکرم اسلام (ص) می فرمایند؛ ملکی بر بیت المقدس هر شب فریاد می زند و می گوید؛ هر کس حرام بخورد هیچ عبادتی از او پذیرفته نمی شود.


امام جمعه موقت قلعه گنج ابراز کرد: از دیگر آثار لقمه حرام بی برکت شدن اموال و زندگی، اثر در نسل آدمی،  خارج شدن از دوستی حضرت علی (ع) و عدم شفاعت در قیامت  است، که علی ابن ابیطالب (ع) می فرماید؛ هر کس ذره ای مال حرام بخورد در قیامت مشمول شفاعت نمی شود.


وی با اشاره به سفرهای پایان هفته رئیس جمهوری، خاطرنشان کرد: این گونه حرکات انقلابی از نیروهای جهادی و مردمی بر می‌آید که رئیس جمهوری در این چند هفته با سفر به استان های خوزستان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی نشان دادند که از جنس مردم هستند و قطعا این سفرها دارای منشا خیر و برکات است و امیدواریم که مشکلات مردم عزیزمان به زودی حل شود.


حجت الاسلام احمدی زاده در خاتمه به شهادت حضرت رقیه (س)، ایام اسارت اهل بیت امام حسین (ع)، یاد و خاطره اولین امام جمعه تهران آیت‌الله طالقانی (ره)، دومین شهید محراب آیت الله مدنی (ره)، شهید مشروطه خواه شیخ خیابانی، اشاره کرد.

کد خبر 1093105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha