لزوم توجه دولت به مشکلات عشایر خراسان جنوبی/ منطقه آزاد تجاری باید در استان راه اندازی شود

افضلی با بیان اینکه عشایر حدود ۱۰ درصد از جمعیت خراسان جنوبی را تشکیل می دهند، گفت: نهادهای انقلابی برای حل مشکلات عشایر از جمله اشتغال، سهمیه آرد و تعاونی ها به میدان بیایند،چراکه عشایر با جان و مال خود پای انقلاب ایستاده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «نظر افضلی» عصر امروز (۱۹ شهریور) در نشست با نمایندگان اقشار مردم، ایثارگران، نخبگان و علمای خراسان جنوبی با رئیس جمهور اظهار داشت: در این استان ۲۲ مرکز دانشگاهی و علمی وجود دارد و خراسان جنوبی فارغ التحصیلان نخبه بسیاری را به نظام جمهوری اسلامی تحویل داده است.

 

نماینده سابق مردم نهبندان و سربیشه در مجلس و استاد دانشگاه با بیان اینکه نیروی انسانی سرمایه اولیه این استان است، افزود: امیدواریم این استعدادها و نخبگان شناسایی شوند و مورد استفاده قرار گیرند که قطعا برای کشور مفید خواهند بود.

 

وی با اشاره به طرح ادغام دانشگاه صنعتی با دانشگاه بیرجند گفت: این طرح متوقف شده است و امیدواریم مسئولان نگاهی بهتر از این به خراسان جنوبی داشته باشند چراکه این استان نخبه های بسیار خوبی دارد.

 

وی در خصوص لزوم راه اندازی پژوهشکده محصولات استراتژیک خراسان جنوبی افزود: اگر علمی کار نکنیم پیشرفت نخواهیم کرد و باید علم و تحقیقات و کار در کنار یکدیگر باشند.

 

افضلی با بیان اینکه ما مجبوریم انتقال آب به این استان داشته باشیم، ادامه داد: قرار بود که خط لوله انتقال آب به خراسان جنوبی برسد تا تحولی در بخش صنعت و معدن و کشاورزی استان ایجاد شود؛ امیدواریم این امر به زودی محقق شود چرا که متاسفانه هنوز مردم برخی از روستاهای این استان آب برای مسائل بهداشتی خود ندارند.

 

نماینده سابق مردم نهبندان و سربیشه در مجلس و استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه احیای قنوات اثرات مفیدی دارد، افزود: قنوات نباید فراموش شوند؛ ۶ هزار قنات در این استان وجود دارد که اگر احیا شود می تواند به عنوان شاهرگ حیاتی شناخته شوند.

 

وی با بیان اينكه زرشک خراسان جنوبی را دریابید، گفت: معادن استان برای پیشرفت به زیرساخت نیازمند هستند و تنها راه نجات این استان بحث معادن است و امیدواریم اقدامات خوبی در این زمینه صورت گیرد.

 

افضلی با اشاره به اینکه انرژی های نو از ثروت های ناشناخته است، بیان کرد: درخواست ما این است که یک منطقه آزاد در این استان تشکیل شود.

 

نماینده سابق مردم نهبندان و سربیشه در مجلس و استاد دانشگاه در پایان با اشاره به اینکه عشایر حدود ۱۰ درصد از جمعیت خراسان جنوبی را تشکیل می دهند، گفت: نهادهای لازم برای حل مشکلات عشایر از جمله اشتغال، سهمیه آرد و تعاونی ها به میدان بیایند و عشایر با جان و مال خود پای انقلاب ایستاده اند.

کد خبر 1093120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha