توجه به داخلی سازی و صادرات نجات بخش مشکلات کشور است

زینلی دو بال داخلی سازی و توجه به صادرات را از عواملی عنوان کرد که کشور را از مشکلات نجات می‌دهد و گفت: کمیته ای در استان ها به ریاست استانداران تشکیل شود تا با محوریت صادرات سازمان های تولیدی ممیزی شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سید محمدحسین زینلی» عصر امروز (۱۹ شهریور) در جلسه دیدار نخبگان و اقشار خراسان جنوبی با رئیس جمهور با بیان اینکه خراسان جنوبی در اکثر حوزه ها نسبت به شاخص‌های ملی عقب است، افزود: خراسان جنوبی به سرمایه گذار جدید نیاز دارد.

 

وی با بیان اینکه اعتماد و سرمایه ملی را در سالهای گذشته از دست دادیم و این جرات را از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری گرفته است، گفت: اکنون با روی کار آمدن دولت جدید، بخش خصوصی به میدان بیایند و کار را در دست گیرند.

 

این فعال حوزه اقتصاد در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه طی سالهای گذشته استان های بزرگ و مرکزی کشور شرکت های بزرگ را به استانهای خود با باندبازی بردند، افزود: این موضوع باعث شده تا انفجاری از شرکت‌ها و کارخانه‌ها در آن استانها به وجود دارد اما استانهای مرزی مانند خراسان جنوبی بی نصیب بمانند.

 

زینلی با اشاره به اینکه 50 درصد صنایع استان کار نمی کند، افزود: دولت و شرکت های بزرگ مانند شستا و ایمیدرو و بانک های دولتی و خصوصی باید در این استان سرمایه گذاری کنند تا تولید رونق گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه چنانچه شستا، ایدرو و ایمیدرو به استان نیایند چه کسی می خواهد کار کند؟، برای پروژه های عظیم صنعتی باید شرکت های بزرگ پای کار باشند، گفت: آقای رئیسی امروز از پیوست عدالت شما، پیوست پروژه های بزرگ را می خواهیم تا این عقب ماندگی ها در خراسان جنوبی جبران حذف شود.

 

مدیرعامل شرکت کویرتایر با اشاره به اینکه تأمین زیرساخت ها در حوزه های مختلف استان مهم است، گفت: اداره اقتصاد و دارایی و امور مالیاتی اینقدر فشار مالیاتی به واحدهای صنعتی نیاورند، اجازه دهند تا واحدهای صنعتی راه بیفتد بعد مالیات بگیرند.

 

زینلی با اشاره به اینکه بانک ها ابتدا که می خواهند وام بدهند، می گویند کارمزد 18 درصد است اما تا 25 درصد را از تولیدکنندگان می گیرند، افزود: بانک ها علاوه بر این 20 درصد تسهیلات را نگه می‌دارند و این درشأن نظام بانکی کشور نیست.

 

وی با اشاره به اینکه داخلی سازی نجات ملی ما است، تا کی می خواهیم رو به غرب بخوابیم و از آنها کمک بخواهیم، افزود: در طی هشت سال گذشته کویر تایر با اتکا به دانش بومی خود و فرزندان این کشور اعجاز خلق کرده است، بیش از 25 درصد سود سال قبل کویر تایر ناشی از داخلی سازی بوده است.

 

مدیرعامل شرکت کویرتایر با بیان اینکه برای داخلی سازی و خصوصی سازی گام هایی برداشته شده است، ادامه داد: باید داخلی سازی به تصویب هیات وزیران برسد تا تکیه بر توان داخلی تقویت شود.

 

زینلی در پایان دوبال داخلی سازی و توجه به صادرات کشور را عواملی عنوان کرد که کشور را از مشکلات نجات می دهد و گفت: کمیته ای در استان ها به ریاست استانداران تشکیل شود که با محوریت صادرات سازمان های تولیدی ممیزی شوند، تا شرکت های تولیدی، نوسازی و توان صادراتی پیدا کنند چراکه اگر توان صادراتی شرکت ها را بالا ببریم این ها می توانند در زمین های خارجی هم موفق باشند.

 

 

 

کد خبر 1093124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha