آیین مشترک سال تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) برگزار شد

آیین مشترک سال تحصیلی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) با حضور رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مدیران این دو نهاد حوزوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، آیین مشترک سال تحصیلی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در تالار بیداری اسلامی جامعه‌الزهرا(س) برگزار شد.

در این مراسم که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نائب رئیس شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران و خانم سیده زهره برقعی مدیر جامعه الزهرا(س) به سخنرانی پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی رئیس هیئت امنای جامعه الزهرا(س)، حجت الاسلام والمسلمین هاشمی دبیر شورزای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران، نمایندگان بیوت مراجع معظم تقلید و معاونان و مدیران دو نهاد حوزوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و جامعه الزهرا(س) نیز حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم خانم سیده زهره برقعی بر استفاده از شیوه های نوین تدریس و آموزش و تلفیقی از روش سنتی و نوین تاکید کرد و افزود: باید باتوجه به اقتضائات و موضوع آموزش از روشی تاثیرگذار در تدریس بهره برد.

آیت الله حسینی بوشهری در این مراسم به ویژگی های حوزه مطلوب اشار کرد و گفت: حوزه مطلوب دارای برنامه و فردانگر است و به وضع موجود هرگز بسنده نمی کند و این حوزه تحت تأثیر زمان قرار نمی گیرد، بلکه بر زمان نیز تأثیرگذار بوده و احاطه دارد.

وی تأکید کرد: حوزه های علمیه باید توجه داشته باشند در جامعه ای قرار دارند که برای 100 سال آینده خود برنامه ریزی می کند و باید در همین راستا و بلکه پیشروتر از جامعه جهت پاسخگویی حرکت کنند و در برنامه ریزی ها افق های بلندمدت و دور را مدنظر داشته باشند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که امروز وظیفه حوزه های علمیه به ویژه حوزه های خواهران و جامعه الزهرا(س) بسیار سنگین است، افزود: نهادهای حوزوی خواهران باید آمادگی کامل برای مقابله با ناهنجاری ها داشته باشند و خود را با نیازهای جامعه تطبیق دهند.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور نیز در ادامه این دیدار با تشکر از دست اندرکاران برگزاری برنامه، به فعالیت های حوزه های علمیه خواهران در ایام کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: در همین شرایط کرونایی درصد جذب و پذیرش حوزه های علمیه خواهران در سطوح 2، 3 و 4 مجموعا قریب به 33 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی با بیان این که حوزه های علمیه خواهران در شرف دیده شدن بسیار ارزشمندی هستند، خاطرنشان کرد: حوزه در حال رشد و ارتقاء است و این مسئله در جشنواره های مختلف به ویژه جشنواره علامه حلی خود را نشان داده و ثابت کرده که خواهران طلبه در آوردگاه های برابر، همسان و یا بهتر از برادران ظاهر شده اند.

گفتنی است، این مراسم هر ساله و به صورت مشترک با همکاری مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و جامعه الزهرا(س) برگزار می شود.

کد خبر 1093146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha