برنامه ما پرورش طلبه کارآمد، مطالبه گر و کنشگر در جامعه است

مدیر جامعه الزهرا(س)، پرورش طلبه کارآمد، مطالبه گر و کنشگر را بسیار مهم برشمرد و گفت: لازم است شیوه‌ای را برای تدریس داشته باشیم که نوین و تأثیرگذار بوده و برخی سبک های تدریس گذشته را احیا کند و این مبنا در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «سیده زهره برقعی» در آیین مشترک سال تحصیلی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) که پنجشنبه 18 شهریورماه 1400 در تالار بیداری اسلامی جامعه‌الزهرا(س) برگزار شد، اظهار داشت: طبق فرموده مقام معظم رهبری، کار روحانیت ادامه کار انبیای الهی است و حرکت برای توحید و دعوت به توحید است.

وی با بیان این که پاسخگویی به مسائل اسلامی و جامعه پردازی توحیدی نیازمند آموزش، پژوهش، کار تبلیغی، فرهنگی و جهادی است، افزود: حوزه های علمیه باید در این مسیر حرکت کنند و برنامه ریزی جدی برای رسیدن به اهداف و نهادینه کردن اخلاق و پرورش طلبه با فضیلت، آموزش پژوهشمحور و روش های نوین برای تدریس کیفی و ارزشیابی های کیفی برای طلاب، دغدغه ما است.

مدیر جامعه الزهرا(س) به برخی اقدامات صورت گرفته و برنامه های آینده جامعه الزهرا(س) اشاره کرد و ادامه داد: در حد توان برای اعتلای بیشتر جامعه الزهرا(س) تلاش کرده و پیگیر برنامه ها و اهداف مطرح شده هستیم و در این مسیر تشکیل اتاق فکر و هیئت اندیشه ورز را ضروری می دانیم.

وی با بیان این که تشکیل اتاق فکر و هیئت اندیشه ورز در سه مرحله برنامه ریزی شده است، خاطرنشان کرد: این بخش ها شامل «انتخاب مشاوران صاحب نظر در هر بخش تخصصی و استفاده از نظرات آنها در امر آموزش، پژوهش و غیره»، «استفاده از ظرفیت های افرادِ خوش فکر و صاحب ایده و دارای طرح های عملیاتی در مجموعه جامعه الزهرا(س)» و «تشکیل تیم اصلی هیئت اندیشه ورز» است.

خانم برقعی در ادامه به برنامه آموزش‌های مهارتی و توانمندسازی و ارتقای دستاوردهای تدریس، تربیت، تبلیغ، تحقیق و غیره در جامعه الزهرا(س) اشاره کرد و بیان داشت: دغدغه جدی ما اجرای برنامه ها با رویکرد تحولی است و در این زمینه به مهارت های مختلف مبنایی و تخصصی نیز توجه داریم.

وی گفت: تولید محتوا در مدل های مختلف رسانه و به روز، در موضوعات مختلف مد نظر است و بر تلفیق شیوه تدریس سنتی و مدرن با توجه به اقتضائات و موضوع مورد بحث تاکید داریم.

مدیر جامعه الزهرا(س)، پرورش طلبه کارآمد، مطالبه گر و کنشگر را بسیار مهم برشمرد و افزود: با توجه به همین هدف، لازم است شیوه‌ای را برای تدریس داشته باشیم که نوین و تأثیرگذار بوده و برخی سبک های تدریس گذشته را احیا کند و این مبنا در دستور کار قرار گرفته است.

وی در پایان با بیان این که نسبت به مباحث مربوط به سواد اطلاعاتی و رسانه به خصوص در شرایط کرونا و همچنین پسا کرونا دغدغه مند هستیم، بیان داشت: طلاب باید نقش خود را در خانواده و بیرون از خانه جدی بگیرند و در نقشی که استعداد دارند بهترین باشند و همین طور در فعالیت های جهادی و شوراها و هسته های پژوهشی فعال باشند.

کد خبر 1093149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha